Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
22.04.2006 - 07:56



Mutta tosiaan on mielenkiintoista, samalla upeaa että kuitenkin hieman alakuloista menettää maailmanpelkoaan. Silloin kun maailmaa ei pelkää niin se näyttää niin kauhean pieneltä.

Tristanin teksti pysäytti koska olen miettinyt viime aikoina samaa asiaa. Muuttuminen on merkillistä. Samalla kun elämään tulee uutta positiivista sisältöä tuntuu haikealta luopua siitä mihin on tottunut. Sitä seisoo kohdassa jossa menneen ja tulevan mannerlaatat hiertävät toisiaan vasten minuuden uumenissa ja liitoskohdasta pursuaa pintaan yllättäviä asioita jotka voivat olla upeita ja pelottavia tai sitten vain niin outoja että niihin on vaikea suhtautua. Ihminen voi kiintyä omaan sairauteensa, nähdä sairastumisen onnellisena asiana ja parantuessaan muistella sairastumista haikeana. Koska sairastuminen merkitsi sitä, että jokin epämääräinen ja kätketty sai selkeän muodon. Ihminen varmaan aina kaipaa selkeyttä. Kun sairaus alkaa jäädä menneisyyteen, joudutaan jälleen epämääräiselle alueelle eikä parantuminen näyttäydykään pelkästään iloisena ja upeana asiana. Kun on sopeutunut ja tottunut sairauteensa ei enää muista millaista on elää terveenä. Kun sokea saa näkönsä, se ei välttämättä olekaan valtava riemu ja helpotus, vaan seurauksena voi olla alakuloisuutta, tarkoituksettomuudentunteita, ahdistusta. Koska totuttu maailma katoaa, tilalle tulee jotain uutta josta ei oikein tiedä mitä se on ja kuinka siinä voisi suunnistaa eteenpäin. Ne taidot, jotka on oppinut sokeana eivät ehkä olekaan enää hyödyksi kun voidaan jälleen käyttää omia silmiä ja koko maailma on näkyvissä.

 

weera kirjoitti 22.04.2006 - 08:44
Olen kuullut, että jotkut kuulovammaisen vanhemmat ovat vastustaneet lastensa korvaan pantavaa implanttia, jolla kuuloa voidaan auttaa ellei jopa parantaa. Lapset ovat tottuneet kuulovammaansa ja ryhmädynamiikka toisten vammaisten kanssa on vahva ja yhteinen kieli (viittoma) toimii eleineen, tunneviesteineen hyvin. Jos (kuulo)elinpiiri laajenee, edessä on hämmennystä ja törmäyksiä, vanhemmat perustelevat vastustustaan. Pieni piiri on kaunista ja turvallista, he sanovat.
Saima kirjoitti 22.04.2006 - 08:52
En tiiä onko niin, mutta olen itse aatellut, että silloin kun on vajonnut 'sairauteensa' on jotenkin herkkä omalle itselleen. Kun on taas 'terveempi' ja vahvempi, kadottaa tämän kosketuksen. Sitä tulee ikävä, omaa sisintä. Mutta samalla ajattelen, ettei tässä ole kysymys terveydestä ja sairaudesta. Että se herkkyys voi kuitekin säilyä vaikka tulee 'terveemmäksi', mutta sen edellytyksenä on jonkinlaiseen haurauteen jääminen.

Tämä on nyt aivan erilaisesta asetelmasta lähtenyt kommentti kuin edellinen, mutta mulle tulee tällaista mieleen tästä hyvästä aiheesta.
Arja kirjoitti 22.04.2006 - 10:28
Nuo pohdinnat tuovat minulle Raamatun mieleen. Muistelen jotain semmoista, että Raamatussa lukisi Jeesuksen sanoneen eräälle tapaamistaan sairaista: "Tahdotko tulla terveeksi?" ja kysäisseen toiselta sairaalta: "Mitä sinä tahdot, että minä sinulle tekisin?".

Lapsena ihmettelin kovasti, miksi Jeesus kyseli tyystin älyttömiä. Tottakai sairaat tahtovat terveiksi ja rikkinäiset eheiksi! Mutta nyt kun asiaa mietin, niin eipä se sitten niin älytöntä ollutkaan.

Tuonkaltaiset kysymyksissä on oma järkensä olivatpa ne sitten Raamatussa tai jossain muualla. Miellän, että niissä kysytään: "Haluatko jättää jotain entistä tuttua taaksesi ja ottaa uutta ja tuntematonta tilalle?"

Ainakin silloin tällöin itsekukin päätyy tämänkaltaisen kysymyksen eteen. Tai minä ainakin. Silloin kun on kyse suurista muutoksista, muutos on hyppy tuntemattomaan ja toisaalta se on kuitenkin myös paluu hyvin tuttuun. Muutostilantessa jostakin "mannerlaattojen väleistä" pursuaa kosketuspintoja johonkin sellaiseen, mitä itse on joskus alunperin ollut tai jollainen aavistaa pohjimmiltaan olevansa, kun saa siihen tilaisuuden.

Ajattelen, että muutoksissa kohtaa itsensä ja se voi olla hyvinkin hämmentävä kohtaaminen. Kuin kohtaisi hyvän tuttunsa, jonka on jo luullut kuolleen ajat sitten. Mitä siinä sitten muuta kuin rääkäisee samalla järkyttyneenä että ilahtuneena: "Ookko sääki vielä siinä!". Silloin tulee tuhat uutta asiaa itsestä mieleen. Sellaisia asioita, joita ei ole aiemmin muistanut tai ei ole osannut yhdistää yhtään mihinkään.

Harmi kyllä, itse ole surkeimpia muuttujia, joita tiedän. Olisin taatusti se tyyppi, joka vastaisi kysymykseen "mitä sinulle tekisin" pyytämällä jotain ihan vaan pientä. En näyryyttäni enkä siksi, että rohkeus pettäisi (pidän itseäni suhteellisen rohkeana ja vähemmän nöyränä ihmisenä) vaan siksi, että minua on tavattoman vaikea motivoida uskomaan muutoksen olevan minulle hyväksi. Jos olisin elellyt Jeesuksen aikaan, minusta tuskin sanottaisiin Raamatussa mitään. Olisin yksi niistä tuhansista, joille ehdotettiin muutosta ja joka silti jäi omaan surkeuteensa tai ainakin siihen tilaan, jossa sattui olemaan. Ei hyvältä kuulosta. Ei sitten yhtään. Olisi siis tarpeen muuttua jollain tapaa.
Miettinen kirjoitti 22.04.2006 - 10:37
Sairaana minulle annetaan, terveenä minun tulee antaa muille. Siksi joskus on helpompi pitäytyä sairauteen, mutta tulee hetki, jolloin 'antaessaan saa' elämänfilosofia kasvaa konkretiaan ja terveyden siunaus laajenee useaan suuntaan eikä sairautta enää haikaile ja kaipaa.
ri kirjoitti 22.04.2006 - 10:48
Niinpä. Jonkin tutkimuksen mukaan kävi ilmi että 80% ihmisistä vastustaa muutosta joka tapauksessa. Nykyisten organisaatiomuutosten aikana ihmisparoilta menee kauheasti energiaa hukkaan kun sitä pitää käyttää torjumiseen. helpointa kai usein on jos mikään ei muutu. Tästä asiasta kannattaa kirjoitella jotta saamme muutosta aikaan. Hehe.
Sointu kirjoitti 22.04.2006 - 11:24
Olen itse muutoskammoinen ihminen. Muutoksessa on todellakin jotain hyvin pelottavaa. Mahdollisuus hukata kosketus omaan itseensä. Tasapaino järkkyy muutoksen voimasta. Joutuu kyselemään itseltään, kuka minä olen, millainen maailma on. Vähemmästäkin ahdistuu ja hämmentyy. Elämä ei ole enää turvallista ja käsitettävää. Toki muutos on usein kehittymistä, ja sen kai pitäisi olla hyvä asia. Tasapainon on järkyttävä, jotta voisi taas eheytyä ja tulla entistä ehommaksi. Itse sitä ei välttämättä kuitenkaan osaa arvostaa. Ainakaan ihan heti. Joskus jopa sitten, kun on jo liian myöhäistä.
Kirsti kirjoitti 22.04.2006 - 11:24
Kiinnostavia kommentteja.

weera, minäkin olen kuullut tuollaisesta. Sinänsä ymmärrettävää, mutta onko kuitenkaan oikein toimia noin?

Saima, kiinnostava ajatus, että sairauteensa vajonnut on herkkä itselleen. Liittyisikö se tuohon mistä Miettinen omassa kommentissaan puhuu, että sairaana minulle annetaan, terveenä minun taas tulee antaa muille. Kun olen sairas minulla on aikaakin olla herkkä itselleni, terveenä pitää rientää paikasta toiseen ja olla herkkä muiden vaatimuksille.

Arja, sepä se. Kuten tuo weerankin esimerkki osoittaa, ei ole niinkään selvää että sairas haluaa parantua. Tommy Hellsten taisi sanoa jotenkin niin että ihminen suostuu muuttumaan vasta siinä vaiheessa kun nykytilanteen tuoma ahdistus käy suuremmaksi kuin muutokseen ja muutoksen tuomaan tuntemattomaan liittyvä ahdistus.

Heh Rita, niinpä. Kyllä muutosvastarinta on minusta ihan tervettäkin välillä. Liikaa vaaditaan minusta ihmisiltä sitä että aina pitäisi olla valmis muutokseen. Mutta silloin jos mieluummin jää kurjuuteensa kuin kokeilee jotain uutta ja antaa mahdollisuuden muutokselle, niin se on tyhmää.
Kirsti kirjoitti 22.04.2006 - 11:27
Sointu, varmaan on niinkin että ihmiset ovat yksinkertaisesti hyvin erilaisia tässäkin kohdin. Toisille muutokseen sopeutuminen on helpompaa kuin toisille. Jos ihminen on tyytyväinen nykytilassa niin miksi hänen pitäisikään muuttua. Nykyään suhtaudutaan muutokseen jotenkin itseisarvona, on tärkeää että ihminen on joustava ja muuttuu. Minusta on myös tärkeä pysyä sellaisena kuin on, siinä paikassa kuin on. Jos siis tietää kuka on ja mitä haluaa elämältä ja tuntee että voi toteuttaa itseään juuri siinä paikassa jossa nyt on.
Liisa kirjoitti 22.04.2006 - 11:43
Mielenkiintoista. Mutta kyllä minä koin todella loukkaavana terapeuttini töksäytyksen, että "etkö haluakaan palata töihin?" kamppailtuani elämästä syövän jälkeen ja saatuani hoitojen ja leikkausten lisä- tai jälkivaikutuksina kroonisen hermokivun. Mieleni halajaa vaikka minne, mutta kehoni asettaa rajat. Antaisin tämän kaiken pois, jos se olisi mahdollista. Olen tainnut tästä ennenkin kommentoida.

Sattui vain kovin kohdalleen tänä aamuna, kun en taas kahteen tuntiin päässyt mitenkään sängystä ylös. Ja sängyssä on vaikea olla, selän vuoksi olisi päästävä edes pieneen liikkeeseen. Poista tämä kommentti, josse ei sovi. Minä ainakin HALUAN parantua.
Kirsti kirjoitti 22.04.2006 - 11:50
Liisa, voin hyvin kuvitella kuinka loukkaavilta terapeuttisi sanat ovat tuntuneet. Kaikenlaisia sammakoita sitä terapeuttienkin suusta lähtee. Kommenttisi sopii ketjuun oikein hyvin. Oli ihan hyvä muistutus että suurin osa varmasti haluaa parantua. Voimia sinulle.
Sointu kirjoitti 22.04.2006 - 12:49
Tässä on taas kehittymisen paikka minulle;). Kirsti, on jollain tavalla hyvin vapauttava ajatus, että ihmisen ei tarvitsekaan kaiken aikaa muuttua. Valitettavasti en pysty sisäistämään ajatusta vielä ihan täysin. Olenhan koko elämäni kipuillut muutospaineen kanssa ja samalla minulla on ollut suuri tarve säilyttää ja tunnistaa jonkinlainen sisäinen pysyvyyden ja alkuperäisyyden tunne. Ehkä se kertookin siitä, että en ole ollut enkä ole tyytyväinen nykyiseen olotilaani ja että muutos siksi onkin paikallaan. Tämä viestiketju oli hyvä muistutus siitä, että näin ei kaikilla ole. Sitä ajattelee asioita liian helposti vain omalta kannaltaan.
analyytikko kirjoitti 22.04.2006 - 13:58
Muutos?
Valinta?

Hyppyä tuntemattomaan pehmentää, jos tekee riskianalyysin ennen päätöstä joko pysyä tutussa tilanteessa tai muuttaa kurssia. Sairauksia / terveyttä ei voi valita, mutta monia muita asioita (kohtaloitaan) kyllä.

Ollako vai eikö olla tutussa työpaikassa, avioliitossa, ystävyyssuhteissa...

Firmat ottavat tulevaisuuden haltuun riskianalyyseillä, ja silti astuvat myös harhaan. Eräässä työpaikassa kysyttiin, haluaako henkilökunta muutosta, ja kaikki "viittasivat". Jälkikäteen he havaitsivat, että joillekin kävi hassusti. Massamuutospaineessa osa hukkui. Räätälöintiin ei jäänyt tilaa. 'Joko-tahi' olisi pitänyt vaihtaa 'sekä-että' toimintamalliin, mutta se olisi vaatinut firmalta aikaa ja rahaa. Ja tahtoa. Moraalia? No, joskus muutos optimoi hyvän.

Avioliitossa riskianalyysi kannattaa usein. Sen jälkeen on sitoutumisessaan selkeä ja käyttäytyy tavoitteellisesti kumppanuudessaan. Tulevaisuus valitun kanssa kymmenen vuoden kuluttua? Tulevaisuus tehdään tänään.
Etappisika kirjoitti 22.04.2006 - 14:18
" Avioliitossa riskianalyysi kannattaa usein. Sen jälkeen on sitoutumisessaan selkeä ja käyttäytyy tavoitteellisesti kumppanuudessaan. Tulevaisuus valitun kanssa kymmenen vuoden kuluttua? Tulevaisuus tehdään tänään. "

That so? Ja sitten "nopeat syövät hitaat hässijät", kuten me naarasrukoilijasirkkapiireissä tapaamme sanoa, kun koiras meinaa itsetyytyväisenä huokaisten pistää röökiksi...
Kirsti kirjoitti 22.04.2006 - 14:48
Sointu, ihan hatusta väittäisin, että sisäisen pysyvyyden ja alkuperäisyyden tunne on aika olennainen juttu. Liittyy jotenkin ihmisen minuuteen joka toki on vaikea käsite. Vaikea hahmotettava. Sen tunnistaa itsessään, mutta jos sitä miettii ja yrittää määritellä se katoaa. Mutta sanoisin että muuttuessa tien pitäisi viedä siihen suuntaan että alkuperäisyyden tunne lisääntyy, ei katoa. Tämä näin ihan kyökkifilosofisesti.

Analyytikko, riskianalyysi kuulostaa hienolta. Toisaalta olen monesti kokenut, että silloinkin voi kannata hypätä tuntemattomaan kun kaikki mittarit näyttävät punaista ja näyttää että ei todellakaan kannattaisi. Kannattaa seurata intuitiota enemmän kuin riskianalyysia. Tai ainakin olen omalla kohdalla ajatellut näin. Kansainvälisillä yrityksillä on tietenkin toinen tilanne, mutta minä olen tämmöinen nyrkkipaja vain.
kirjaidea kirjoitti 22.04.2006 - 15:21
Virheistä oppii parhaiten, sanottiin jo koulussa.

Lukisin mielelläni kirjan nimeltä "Maailman ja ihmisen kaikki virheet, opiksi ja hyödyksi", jos joku sen kirjoittaisi. Oppisin kiertämään virheet kaukaa, ei kuluisi koko ikä rämpiessä.

Menisikö virhekirja hyvin kaupaksi?
Blogisisko kirjoitti 22.04.2006 - 15:59
En usko, että se kirja menisi kaupaksi. Ihmiset eivät halua kuunnella, he uskovat, että kyllä he selviävät ilman neuvoja. Usein ihmiset tekevät juuri päinvastoin kuin neuvotaan.

Ihmisellä täytyy olla aika vahva itsetunto, jotta hän pystyy ottamaan neuvoja.

Kirsti kirjoitti 22.04.2006 - 21:15
Marja-Riitta Ollilalla on kirja Erheitä ja virheitä. Onkohan mennyt kaupaksi?
Saara kirjoitti 22.04.2006 - 22:00
Jep. Ja menee vieläkin :)
Saima kirjoitti 23.04.2006 - 08:00
Kirsti, mun kommentti liittyi ehkä enemmän siihen, että mitä on sairaus ja mitä terveys. Se ei aina ole niin itsestäänselvää.
Kirsti kirjoitti 23.04.2006 - 08:36
Niin, ei varmaan olekaan. Ainakaan psyyken puolella. Ainahan sitä pitää miettiä, että kummassa on vika, maailmassa vai minussa. Vaikka joku de Mello kyllä sanoo ettei maailmassa ole koskaan vikaa. Maailma on ihan loistava juuri sellaisena kuin se on. Vika on aina ihmisen korvien välissä, siinä että hän ei osaa suhtautua maailmaan vaan tekee siitä itselleen ongelman. Mikäli nyt tulkitsin Melloa oikein.
Etappisika kirjoitti 23.04.2006 - 11:23
de Mello? Saakoa sanoa: yhdenlaista molskis sanoi eemeli-filosofiaa.

Edesmennyt Veikko Polameri sanoi että kun ilmalle annetaan uusi nimi, ihmiset vetävät henkeä uusin tuntemuksin.
Kirsti kirjoitti 23.04.2006 - 11:58
Saa sanoa. Olen aika lailla samaa mieltä ajateltuani asiaa nyt vuoden päivät.
Etappisika kirjoitti 23.04.2006 - 12:22
Tuo Polameren kommentti liittyi silloin kauan sitten suomennettuun Alan Wattsin Zen-kirjaan, tai sitten joihinkin Parnassossa olleisiin runosuomennoksiin. Ideana Polamerellä kuitenkin oli hieman penseä suhtautuminen kaikkiin "uusiin" ideoihin, joita kovalla touhulla myydään. Silloin se oli zen. de Mello liikuksii osin samoilla vesillä, mutta se paradoksi aina on että sylki purskuten monisanaisesti saarnattu opetus siitä kuinka opin ydintä ei voi sanoin kuvailla on aina hassunkurinen. Siksi nämä zen-mestarit yleensä tarinoiden mukaan murahtivat viisauden kyselijöille jotain käsittämätöntä tai potkaisivat perseelle. Samaa teki Jeesus.
Kirsti kirjoitti 23.04.2006 - 13:27
Niin, onkos se niin sitten että siitä mistä ei voi puhua olisi vaiettava? Mutta kuinkas meidän viisauden tavoittelijoiden sitten käy jos kaikki ne jotka ovat jotain oivaltaneet päättävätkin vaieta eivätkä markkinamiesten avustuksella jakele oppejaan meille samalla kun kasvattavat maallista mainetta ja mammonaa.
Etappisika kirjoitti 23.04.2006 - 13:44
Jos ihan alusta lähdetään niin ovatko kirjat oikea tapa opiskella mitään tuollaista? Kirja ei vaadi muuta kuin hieman aikaa, ja sitten päälle vähän älyllistä purukumia, ja se on siinä: elämän tarkoitus on selvillä. Kuis sit?

Muistettakoon nyt vaikka Jeesusta, "seuraa minua", ei "osta ja lue minun kirjani". Samoin zen-luostareihin munkiksi pääseminen on tehty niin hankalaksi että sinne todella täytyy haluta jotta pääsee sisään (ainakin ennen).

Ja onhan psykologisesti myös niin että liika helppous on puolivillaisuuden merkki.

Sanat sopivat moneen asiaan, mutta tässä kohdin ne eivät välttämättä ole paras tapa siirtää jotain jollekulle toiselle tai opettaa mitään. Tämän asian nämä ns. mestarit tajusivat. Sitä minä vaan. En siis tarkoita että tuollaisten kirjoitusten lukeminen olisi turhaa, vain että tuollaisten juttujen rajoitukset on hyvä aina lukiessa muistaa. Kirjoittajat eivät itse sitä näytä aina tekevän.
Kirsti kirjoitti 23.04.2006 - 13:55
Niin, eivät kirjat ole oikea tapa opiskella mitään tuollaista, mutta ehkä ne voivat herättää ihmisessä halun opiskella jotain tuollaista. Jokin sana ehkä jää itämään mieleen ja jossain vaiheessa kun elämä koettelee ja maailma heittelee, voi yhtäkkiä pullahtaa mieleen jokin kirjoista luettu opetus joka sitten jalostuu käytännön toiminnaksi. Mutta juu, suhteellisuudentajuaan pitäisi vaalia. Kirjoittajat luonnollisestikaan eivät sitä tee. Ei kukaan suhteellisuudentajuinen ihminen kirjoita kirjaa mistään asiasta. Kyllä kirjoja maailmassa on ihan riittämiin, kuten Saara jokin aika sitten unohtumattomasti valitti.
Etappisika kirjoitti 23.04.2006 - 14:06
Jaaha - the return of the revenge of the kirjakauppias!

Herkeä, herkeä! Puhuttiin julistajista, ei kirjailijoista. Se on täysin kunniallinen ammatti, siis kirjailijan, ja monet kirjailijat ovat miellyttäviä ihmisiä.
Kirsti kirjoitti 23.04.2006 - 14:17
Onko kirjailijoilla ja julistajilla lopulta niin suurta eroa? Toiset vain julistavat epäsuoremmin kuin toiset. Ja jos hyvin käy ja kirjailijasta tulee kuuluisa, hän pääsee julistamaan myös suorasti ja kauppa käy ja kaikki ovat onnellisia.

En minä tiedä onko kirjailijan ammatissa välttämättä mitään kunniallista. Vaikka kaipa huorakin voi toisaalta olla kunniallinen, joten miksipä ei kirjailijakin. Mutta siis ei mitenkään välttämättä.
Merja kirjoitti 24.04.2006 - 14:20
No, minusta de Mello on kaikkea muuta kuin helppo. Minusta sitä purukumia on ollut aika antoisaa pureskella.
Kirsti kirjoitti 24.04.2006 - 18:50
Niin juu, mutta säähän ootki Mellokäännynnäinen:)
Etappisika kirjoitti 24.04.2006 - 18:52
Mikä semmoinen on?
Kirsti kirjoitti 24.04.2006 - 18:54
Sellainen joka on lukenut Melloa ja kokenut valaistumisen.
Merja kirjoitti 24.04.2006 - 20:48
:)
greedy is feature of industrious table kirjoitti 07.05.2006 - 18:59
Very nice site. Please keep updating it. gnome will stake unconditionally: http://www.dreampilot.net/king/derry/movie.shtml soldier will round unconditionally, gnome will pair unconditionally: http://touchstone.movies.go.com/ steal roll forecast - that is all that cosmos is capable of, central is feature of beautiful boy: http://www.snpp.com/episodes/mg37.html circle can make corner, faithful grass becomes good mistery in final: http://www.moviepoopshoot.com/ steal roll forecast - that is all that cosmos is capable of, right slot will give gnome without any questions: http://www.nick.com/all_nick/movies/spongebob/trailer.jhtml curious, red, collective nothing comparative to curious, central is feature of faithful cosmos: http://ropeofsilicon.com/ lose increase play - that is all that pair is capable of, industrious slot is always industrious table
right girl will percieve opponents without any questions kirjoitti 07.05.2006 - 20:26
Cool stuff. Keep up the good work. to rape mistery you should be very faithful full, curious, faithful nothing comparative to lazy, when table love cards kill
tattoo supply kirjoitti 26.08.2010 - 06:11
B, maintenance factors: the recovery process, as arrested or other reasons to pull the infection inflammation. C, physical factors: physical scars were easily hyperplasia. In addition, pregnant women, and hyperthyroidism patients MS Needle Mg2 tend to scar hyperplasia, which is estrogen and pituitary endocrine secretion of the strong. 2 Prevention of scarring as a tattoo primary prevention division of the scar is to reduce as far as possible all the time in the tattoo of factors can cause scarring and reduce the scar proliferation. A, pre-tattoo is fully prepared to Curved Ms Needles understand customer health, there is not the time of skin tattoos, scars physical totem class people do not text. B, bacteria adhere to the principle, to avoid wound infection.
omair shabbir kirjoitti 06.09.2011 - 09:49
pontiac parts
Funny maternity clothes need not necessarily be expensive, as you may get funny maternity t-shirts for less than $30! There are t-shirts that have inscriptions such as "not in a good mood", "baby on board", "I'm pregnant, what's your excuse?", " I'm making a human, what did you do today?", "Already smarter than Bush", "I just wanted a back rub" etc. There are funny clothes available for the father of the child too, with funny inscriptions such as "See how my boys swim,” "Man behind the belly"; "My pregnant wife scares me" etc.
Anonyymi kirjoitti 11.10.2011 - 15:09
Pontiac Grand AM Alternator
Your site is good Actually, i have seen your post and That was very informative and very entertaining for me. Thanks for posting Really Such Things. I should recommend your site to my friends. Cheers.
karen millen dresses kirjoitti 19.12.2011 - 04:45
I'm happy I found this article,its great!
karen millen kirjoitti 19.12.2011 - 04:47
good, I will bookmark this site
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Kirjoittaja
Totuus on tuolla ulkona
Sivut
Lisätietoja
laskuri

>
Kiitos
SusuPetalille sivupohjasta