Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
05.07.2008 - 07:42
Mökiltä palatessa luin Hesarista, että 100 naista blogista on tullut kirja ja siitä tehtäneen myös elokuva. Se oli valaiseva hetki, koska yhtäkkiä tajusin, että maailma tosiaan aina vain toimii tällä tavalla. Kun mies tekee projektin siitä, että kaataa sänkyyn naisia, se on kiinnostavaa, se viihdyttää sallitusti, koska toimittajat yms yms kokevat, että tämä on jotain aivan uutta, aivan ihmeellistä, ainutlaatuista, rohkeaa, paljastavaa, maailmoja järisyttävää. Mitäpä siitä, että tällaisen vanhan naispuolisen käävän mielestä kysymyksessä on yksi maailmanhistorian loppuunkalutuimmista aiheista, jota kulttuuri ja populaarikulttuuri on ryöstöviljellyt halki vuosisatojen. 

Mutta eihän se tietenkään ole loppuunkaluttu aihe, koska jatkuvalla syötöllä syntyy uusia ihmisiä, jotka aikanaan tulevat puberteettiin ja kiinnostuvat seksistä. Heille tällainen idea tulee uutena, varsinkin kun koulu yhä kehnommin kykenee huolehtimaan yleissivistystehtävästään. Muistan jonkun elokuvatuottajan todenneen, että elokuvat tehdään nykyään n. 12 vuotiaille pojille. Tähän voisi lisätä, että pojille tai miehille joiden henkinen ikä on 12 vuotta.

Tässä tulee taas sellainen levoton olo, että missä ovat viisikymppiset akat. Heitä on aika paljon, minullakin epäsosiaalisella ihmisellä on 50 vuotiskemuja melkein joka viikko kun puoli maailmaa tuntuu täyttävän tänä vuonna 50. Milloin he nousevat ja alkavat vaatia, että pitää ilmestyä enemmän kirjoja ja elokuvia, jotka tehdään viisikymppisille naisille? Mutta ehkä he eivät sitten kaipaa enempää kirjoja ja elokuvia? Niin juu, eivät tietenkään kaipaa koska heillä on liian kiire pitää koossa tätä yhteiskuntaa.


Muskeli-Netta kirjoitti 05.07.2008 - 10:07
Relaa, Kirsti! Asia on justiinsa näin kuin sanoitkin, että aina tulee uusia sukupolvia, joita seksi kiinnostaa, ihmiskunnan säilyminen on pitkälti kiinni siitä. Viisikymppiset naiset ovat merkittävä taloudellinen ja mielipidevaikuttaja maassamme, vaikkei se ehkä blogistaniassa vielä niin selvästi näy. Heille tehdään varmasti enemmän kirjoja kuin 12-vuotiaille pojille, samoin lehtiä, kulttuuritapahtumia, teatteriesityksiä jne.

Teppo M:n pääsy filkaksi on vielä pitkän matkan päässä, luulen, että Solarfilms vain ottaa irtopisteet blogin ja kirjan julkisuudesta. Tuotantoyhtiöillä on tapana varata kuvausoikeksia milloin mistäkin hengentuotoksesta siltä varalta, että ne todella pomppaisivat pinnalle. Esimerkiksi Marko Röhr Matilaröhrpropuctionista on ilmaissut alustavan halunsa hankkia oikeudet Tyyppiteoriaan, mutta en silti liputa ja tilaa Bemaria. Mitään ei ole vielä tapahtunut, ja vaikka yhtiö varaisi oikeudet, rahaa ei välttämättä liiku, ennen kuin tuotantoon ryhdytään. JOS ryhdytään.
Toivo kirjoitti 05.07.2008 - 11:10
Kannattaa lukea Teppo M:n blogia, on muuten hauskaa luettavaa - vähän muustakin kuin pelkistä naisista.

Kannattaa koittaa olla avoimempi, ennenkuin tuomitsee.
Tero kirjoitti 05.07.2008 - 13:02
Minä kun luulin että suurin osa kirjoista ja näytelmistä tehdään nimenomaan keski-ikäisille naisille... siltä ainakin näyttävät. No, elä ja opi :)
Hannah kirjoitti 05.07.2008 - 13:23
Minä taas olen samaa mieltä Kirstin kanssa, nimenomaan siitä, että aihe on äärettömän loppuunkaluttu ja oikeastaan varsin tylsä. Mutta saadaanpahan valloittajakulttuuria Don Juaneista alkaen taas vähän glorifioitua. But so boooooriiinng...

Mitään tasa-arvoa en kyllä kaipaa, koska aihe on niin kulunut, ettei se loimi edes kääntämällä parane.
Anne kirjoitti 05.07.2008 - 13:37
Luettu on, Toivo ja paskalla maustettuna kermavaahtokin maistuu ihan joltain muulta kuin herkulta..
Saara kirjoitti 05.07.2008 - 13:40
Öh, eikös tuo linkki mene väärään blogiin? http://plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/100-naista/

Kirsti, Teppo M. on kyllä noussut julkisuuteen niin heppoisin klisein, että kyllä se minussakin herätti ihan samanlaisia tuntemuksia kuin sinussa. Miten hitossa niin ikivanhasta aiheesta kuin miesten vedonlyönnistä saa aikaan aina samanlaisen hälyn. Ei sitä voi kuin ihmetellä. Jätkä vetää vedon siitä, saako pillua vuodessa sadalta naiselta vaiko ei. Tämäpä todella arvostusta kohottavaa toimintaa aikuisia miehiä kohtaan...

Teppo on tähän mennessä kaatanut 26 naista ja on nyt sitten pätevä asiantuntija sekä kaikenoppinut kategorioimaan naiset omiin lokeroihinsa. Siksipä ei ole ihme, että hyvin koulutetut ja tiedonjanoiset toimittajamme ovat pyytäneet Tepolta runsaasti haastatteluja erilaisiin medioihin, jotta saavat jakaa tätä tärkeää informaatiota koko Suomen kansalle yhteisen yleisen hyvän nimissä.

Mutta lukuisten radiohaastattelujen perusteella eniten kielteistä kritiikkiä Teppo onkin yllättäen saanut juuri miehiltä. Niiltä miehiltä, jotka eivät ole 12-vuotiaan tasolla ja niitä on ilmeisesti paljon. Paljon enemmän kuin niitä naisia, jotka ovat nykymenossa taantuneet murrosikäisten tasolle. Eli Tepon suosiosta saamme kyllä kiittää ihan naisia. Jopa feministiporukoissa ollaan Moilasen Annen (s.6) mukaan (http://www.metrolehti.fi/content/acrobat/helsinki/FIHEL_20080626_A_metro.pdf)
intouduttu antamaan Tepolle vinkkejä siihen, mistä sitä pillua parhaiten saa. Onpa Hesarin kulttuuritoimituskin jakanut Tepolle tärkeitä piirakkaohjeita. Tepon sadasta naisesta onkin siis näemmä tullut koko kansakunnan yhteinen mediaprojekti. Naiset voisivatkin nyt auttaa Teppoa ja nopeuttaa projektin edistymistä jakamalla auliimmin tavaraansa yhden yön keikoilla. Koskaanhan ei voi tietää kuka niistä hemmoista on Teppo, mutta sillä tavalla voi kuitenkin päästä vaikka kirjaan.

Saara kirjoitti 05.07.2008 - 13:41
No oho. On niin monta Saaraa, mutta tämä olin siis minä.
Saara kirjoitti 05.07.2008 - 14:05
No jopa on kumma. Olen näköjään ihan ruosteessa. Periaatteessahan se on sama kuka mitäkin sanoo ja ehkä tuo kotisivun linkityksen toimimattomuus tuossa ylempänä on jokin merkki siitä, että olisi parempi pysyäkin piilossa :), mutta yritän nyt vielä kerran ottaa vastuun sanomisistani omiin nimiini. Josko tämä nyt onnistuisi.
Pauliina kirjoitti 05.07.2008 - 14:15
Levottomien viimeisen jatko-osan julkaisusta onkin jo aikaa.
Hirlii kirjoitti 05.07.2008 - 20:44
Viisikymppisille kannattaa (kannattaisi) kyllä kirjoittaa, heillä on enempi tuota rahaa taskussa: he ostavat ne kirjat. Ja aika pitkään vielä.

Tunne-elämältään teppoja on tosiaankin ihan kummankin sukupuolen edustajissa, kuten Saara tuolla sanoikin. Kyllä heillekin tietenkin pitää kirjoja olla. Kaksitoistavuotiaat ovat hyvin erilaisia, jotkut heistä tarttuvat siinä iässä jo romaaneihin sekä kertomakirjallisuuteen ja saavat todennäköisesti himpun verran paremmat eväsleivät jatkoa ajatellen.

TeppoM:n ystävät voivat suositella myös omille lapsilleen luettavaksi tätä ilmeisen korkeatasoista ja ihmeellistä kertomusta. Ehkäpä iltasaduksi sitten muutama sivu sataa naista vähän pienimmille?




Kirsti kirjoitti 05.07.2008 - 21:09
Ohhoh Muskeli-Netta, mutta onhan tuo valtaisan rohkaisevaa! Hieno juttu!

Toivo, minä en jaksa lukea ko. blogia, lukekoon muut ja kyllähän he lukevatkin;-)

Tero joo, yleisö ainakin koostuu yleensä keski-ikäisistä naisista, se on totta. Keski-ikäiset naiset ovat niin aktiivisia.

Hannah, mietin tossa juuri, että millaisen elokuvan saisi aikaiseksi naisesta joka ottaa tavoitteekseen maata 100 miehen kanssa.

Mutta Anne, paskalla maustettu kermavaahto voi tietysti olla äklöä, mutta entä kermavaahdolla kuorrutettu paska menee alas vähän sutjakkaammin...

Saara, ehkä ne Teppoon kriittisesti suhtautuvat miehet ovat sitten vain kateellisia. Mutta mikä lie innoittajana naisilla jotka jakelevat Tepolle ohjeita pillunetsintään. Tätä sietääkin taas miettiä, vaikka viisaampaa varmaan kun ei mieti.

Ja kuinkas monta niitä jatko-osia jo ennestään olikaan, Pauliina;-)

Hirlii olet oikeassa, tunne-elämän keskenkasvuisuus lienee universaali ominaisuus. Onneksi minä olen niin aikuinen...

Muskeli-Netta kirjoitti 05.07.2008 - 21:10
Niin, hei huomio: Saara on ihan oikeassa, Kirstin linkki osoittaa väärään blogiin, 100 naista ror real, joka on alatyylinen ja huonosti kirjoitettu pornofantasiakokoelma. 100 naista taas on aika hyvin kirjoitettu, oli sen (oletetusta) lähtökohdasta mitä mieltä tahansa. Niin kuin olen yhdessä omassa lastussani kirjoittanut, sen tekee mielenkiintoiseksi se, ettei Teppo M ole tehnyt itsestään mitään superurosta, vaan aika tavanomaisen miehen, jolle tulee huteja paljon useammin kuin osumia. Sittenhän on vielä yksi blogi, joku sellainen kuin 100 kertaa saman naisen kanssa tms, joka on monogamian ja rakkaan tyttöystävän ylitysblogi.
Muskeli-Netta kirjoitti 05.07.2008 - 21:15
...siis ylistysblogi, piti kirjoittamani. Ja oikeasti, Kirsti, en usko ollenkaan, että Tyyppiteoria päätyy ikinä valkokankaalle. Lupaan syödä hatullisen mitä tahansa, mitä keksit tarjota, jos niin käy. :-)
Tero kirjoitti 05.07.2008 - 21:46
Keski-ikäiset naiset ovat varmasti aktiivisia, mutta tuskin juuri aktiivisempia kuin muunkaan ikäiset. Tarjontaa heille on paljon siksi että heitä on niin paljon.

Tämän postauksen varsinaisesta aiheesta olen kyllä kirjoittajan kanssa täsmälleen samaa mieltä. Ja tuosta heitosta, että elokuvat (noh, eniten mainostilaa saavat blockbuster-elokuvat) tunnutaan suuntaavan nykyään 12-vuotiaille pojille. Eli kaikille miehille.
Kirsti kirjoitti 05.07.2008 - 23:16
No pitääkin miettiä Muskeli-Netta sinulle hatullinen jotain oikein hyvää syötävää. Niin joo, korjasin tuon linkin.


Tero, minä olen kokenut, ettei keski-ikäisille naisille ole mitenkään erityisen paljon tarjontaa. Mutta koska keski-ikäiset naiset ovat aika kaikkiruokaisia, he katsovat ja lukevat sellaistakin, jota ei ole erityisesti heille kohdennettu.

On tietenkin niinkin, ettei keski-ikäisille rouville kohdistettu kulttuuritarjonta välttämättä tavoittaisi kaikkia keski-ikäisiä rouvia.
Hirlii kirjoitti 05.07.2008 - 23:59
minkä helkkarin takia olisi pakko lukea jotain ikäbrändättyä kirjaa? hohhoijaa! luen kyllä mielellään kirjoja, jotka puhuttelevat ja kertovat jostain tärkeästä ja kertovat sen hyvin.

joillekin lukijoille riittää seksistäkin se, että siinä pannaan paljon ja yhdessä asennossa ja että silkka naiminen ja lihan lätinä on keskiössä. mutta on aika runsaslukuinen sekin joukko, joille seksuaalisuus on muutakin. myös muuta kuin mitä tuolla edellä sanottiin: "aina tulee uusia sukupolvia, joita seksi kiinnostaa, ihmiskunnan säilyminen on pitkälti kiinni siitä" (muskeli-netta).

(öhöm. tarkoitatko m-n, että seksuaalisuus lakkaa viimeistään tuossa 35 vuoden iässä? öhöm. onko seksi vain suvunjatkamista varten? viisikymppisiä ei kiinnosta seksi, heillä on vain paksu lompakko?)

teppom:n naimapuuhakirja seksistä on teinipoika tasoa, kirjallisuutta vähänkin tunteva tietää, että asiaa on jo kuvattu huomattavasti taitavammin aika monesti. kirjoittakaa seksistä, seksuaalisuudesta, mutta tehkää se hyvin.

siinä taitaa olla iso haaste, aika monelle.

ruu kirjoitti 06.07.2008 - 07:42
No, mutta onhan meille ikälopuille väsätty Hollywood-elokuvakin! Siinä on Meryl Streep ja siinä lauletaan kaikki Abban kappaleet läpi!
Muskeli-Netta kirjoitti 06.07.2008 - 09:34
Kirjallinen ilmaisu on aina vaikeaa, sen huomaa vaikka tuosta, kuinka Hirlii tulkitsi minua äsken, joten pieni selvennös on paikallaan.

Minustakaan kirjoittamisen ei tulisi olla ikäbrändättyä. Eri ihmisiä kiinnostavat eri asiat, ikään katsomatta.

En tietenkään ole sitä mieltä, että seksuaalisuus olisi vain yhdyntöjä ja sen ainoa tarkoitus olisi lisääntyminen. Mutta jos otetaan iso joukko ihmisiä, vaikka blogilista.fi:n seuraajat, on ihan todennäköistä, että koko joukosta useampi klikkaa linkkiä, jonka takana mahdollisesti on jonkun sukupuolielämään liittyviä tunnustuksia (keksittyjä tai ei), kuin vaikka ajatuksia omasta keittiöremontista tai kehon muutoksista ennen 50-vuotissyntymäpäiviä. Välttämättä näin ei ole aina, ja hyvin kuvailtu keittiöremontti vetää varmasti enemmän pitkäaikaislukjoita kuin surkeat seksikuvaukset, jotka taas keräävät paljon kertakäyntejä.

Ja mitä uusiin sukupolviin tulee, vaikka kolme-, neljä- tai viisikymppisenä olisi jo luonut itselleen käsityksen siitä, mitä pitää seksuaalisuutena tai eroottisena, se ei ole sisäsyntyistä, vaan kokemusperäistä, ja kokemattomampia nuoria ihmisiä nämä jutut kiinnostavat, koska omaa "empiiristä tutkimusta" ei asiasta vielä ole tai on vähän.

Tepolla näyttäisi olevan myös paljon kommentoijia, joka voi johtua ainakin seuraavista: kiinnostava aihe, ärsyttää lukijoita tai mielenkiintoinen tapa ilmaista.

Missä kohti minä sanoin, että seksuaalisuus lakkaisi 35 vuoden kohdalla? En todellakaan ajatele niin, siinähän se vasta alkaa olla kuosissaan! Tarkoitin sitä, että jos meillä on vaikka blogi tai kirja, jota selkeästi suunnataan viisikymppisille naisille, sitä todennäköisimmin lukevat noin viisikymppiset naiset, joita on paljon, mutta harvemmin esim. 18-vuotiaat tytöt. Sen sijaan seksuaalisuus (eri ilmenemismuodoissaan) kiinnostaa molempien "ryhmien" jäseniä, koska on tärkeä osa ihmisyyttä.
Hirlii kirjoitti 06.07.2008 - 11:42
muskeli-netta,
hyvä kun selvensit. kiitos keskustelusta ;-)

tuo 35 siksi, että aika usein kun kerrotaan, kuvataan seksuaalisuutta (etenkin naisen) se kuvaa etupäässä noin tuon ikäisen seksuaalisuutta tai nuoren naisen käsityksiä itsestään tai kuten sadan naisen kohdalla: sitä kuvailee kielellisesti mies. kielellisesti, kirjallisesti haastavaa olisi saada ei vain keskustelua aikuisen naisen seksuaalisuudesta/erotiikasta vaan että se myös näkyisi myös kirjallisuudessa. ja että, tuo kirjallisuus olisi kiinnostavaa, arvostettua.

ylipäätään, jos tietyn iän ylittänyt nainen avaa suunsa seksuaalisuudesta, omastaan, sitä vähätellään tai se vaietaan. eeva kilpi kai yritti tätä viimeksi tässä taannoin. mutta kun varsin nuori mies aikoo panna sataa naista, se osoittautuu aiheena sen arvoiseksi, että siitä kannattaa puhua. ja lukee ken lukee tuota blogia, koska sen valitsee mitä lukee, kertoo siis toimittajistakin aikalailla.


tuo miten on kuule, tärkeä pointti tässä, kirjoittaa sitten mitä ja mistä tahansa.


Hirlii kirjoitti 06.07.2008 - 11:56
painiskelin tämän asian kanssa monellakin tavoin tehdessäni radiodokumenttia yksin elävistä aikuisista naisista. radiossa tietenkin oli mahdollisuus käyttää erilaisia äänimaailmoja hyväkseen puhunnan lisäksi. ajoittainen vastatuuli oli hetkittäin aika kovaa.
Muskeli-Netta kirjoitti 06.07.2008 - 12:11
Keskustelu ja debatti ovat aina paikallaan, Hirlii :-)

Minuakin tietysti kiusaa se, että ikääntyvien naisten seksuaalisuutta pidetään jotenkin hankalana, pelottavana aiheena, mutta yhtä lailla kiusaa se, että väliin näkee mielipiteitä, että se olisi VÄLTTÄMÄTTÄ jotenkin tietynlaista, henkistyneempää tai vähemmän yhdyntäkeskeistä taikka vähemmän villiä kuin nuoremmilla. Meitä on joka junaan, hyvä niin ja se täytyy hyväksyä. Veikkaan, että jos jostain ilmaantuisi suhteellisen hyvin kirjoittava "Marjatta, 59", joka kertoisi blogissaan seksikokemuksistaan tai yrityksestään "kaataa" kaksikymppinen mies, se keräisi kolme kertaa enemmän lukijoita kuin Tepon blogi, joka on kuitenkin aika tyypillinen.

Eeva Kilpi on mahtava ja rohkea kirjailija, mutta Sadan naisen näennäistä suositummuutta selittää se, että blogiin on monasti helpompi mennä kuin hankkia kirja kaupasta tai kirjastosta. Loppujen lopuksi Eeva kerännee enemmän lukijoita ja jää kirjallisuuden historiaan varmemmin kuin Teppo M.

Ja Teppo M on muuten kohta nelikymppinen, eli aika lailla vanha mieheksi ;-)
Hirlii kirjoitti 06.07.2008 - 12:33
Juu. Ei aikuisen naisen seksuaalisuus välttämättä ole sen henkistyneempää kuin nuorempien. Jotkut seksuaalitutkijathan ovat tulleet siihen päätelmään, että noin kaksikymppisen miehen ja nelikymppisen naisen seksuaalinen halukkuus ja kyvykkyys vastaavat toisiaan. Ja samaiset tutkijat kuvasivat naisen seksuaalisia haluja nousevana käyränä ja miehen laskevana. Enpä vaan muista ketkä olivat tutkijoina, luin siitä parikymmentä vuotta sitten.
Kirsti kirjoitti 06.07.2008 - 20:39
Heh ruu, joo kyllä pitkälle tosiaan riittää elokuva jossa on abban kaikki laulut.

Kiitos kiinnostavasta debatista Muskeli-Netta ja Hirlii!
Hirlii kirjoitti 06.07.2008 - 21:42
tuota olisi voinut vielä vaikka jatkaakin, mutta ollaan jo niin täydellisesti wu wei –tilassa puolenhehtaarin metsässä (wu wei= toimimatta toimiminen, kts.a.a.milne: nallepuh).

kesäisiä hetkiä sinulle myös!
Kirsti kirjoitti 06.07.2008 - 22:25
tuttu tila Hirlii;-)
Muskeli-Netta kirjoitti 07.07.2008 - 00:11
Wu wei? Olen kyllä Milnen alkup. Puhit joskus lukenut, mutta olen ihan pihalla. Hirliin kanssa on aina hauska vääntää, ja kiitokset Kirstille aiheista. Olisi tehnyt mieli laittaa tuohon vielä kommentti, että lähettäkkää vaan ne kaksikymppiset miehet Muskeli-Netan luo, mutten viitsinyt, kun oikeasti olen yksiavioinen. ;-)
Kirsti kirjoitti 07.07.2008 - 12:09
On se mukava joskus vielä osua sellaiseenkin aiheeseen, joka ihmisiä puhuttaa. Seksi on yllättävän kestävä puheenaihe. Tunnen itseni ikälopuksi, minua ajatuskin kaksikymppisistä miehistä uuvuttaisi.
hirlii kirjoitti 08.07.2008 - 07:13
kuten myös. mutta, että tästäkin aiheesta on monenlaista tutkimustyötä tehty ja tehdään. kuinkakohan paikkansa pitäviä totuuksia niissä oikein luodaan?
henrik kirjoitti 01.08.2008 - 13:36
Tervehdys,

Luin otteen blogikirjoituksestasi Yleisradion kansalaismediakatsauksen viikon #31 jaksoon. Olen antanut kaiken kunnian sinulle kirjoittajana ja olen linkittänyt sivulla suoraan kyseiseen kirjoitukseen.

Ohjelma on vapaasti kuunneltavissa internetissä:
http://blogit.yle.fi/node/2223
louis vuitton kirjoitti 17.09.2009 - 09:49
I second albertacowpoke's question...
Office 2010 kirjoitti 10.02.2011 - 02:20
Microsoft Office is so great!
Office 2010 –save your time and save your money.
The invention of Microsoft Office 2010 is a big change of the world.
Office 2007 is so powerful.
Microsoft Office 2007 is my love!
Office 2010 key is for you now!
Office 2010 download is available now!
Microsoft outlook 2010 is convenient!
Outlook 2010 is powerfull.
roll forming machine kirjoitti 29.07.2011 - 18:57
Manufactures roll forming machines in variety of configurations, as well as decoilers and cutoff equipment. Units can be customized to requirements.roll forming machines,
roll forming machine,
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Kirjoittaja
Totuus on tuolla ulkona
Sivut
Lisätietoja
laskuri

>
Kiitos
SusuPetalille sivupohjasta