Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
20.02.2009 - 16:27

Saaran voivotus havahdutti minut tarkistamaan koska blogittamiseni alkoi. Ensimmäinen postaus näyttää olleen 23.2.2005.

Minulla on ollut blogin kanssa oikeastaan jo pitkään sellainen ongelma, etten osaa kirjoittaa tänne asioista joista haluaisin kirjoittaa. Tai ehkä kysymys on siitä, etten uskalla. Uskalla siinä mielessä, että pelkään tulevani väärin ymmärretyksi. Mikä tietenkin saattaisi tarkoittaa, että ihmiset ymmärtävät minut ihan oikein, en vain pitäisi siitä miltä asiat heidän näkökulmastaan näyttäisivät.

Välttelen tulenaroiksi mieltämiäni aiheita, koska en halua häiritä mielenrauhaani ajautumalla pitkiin rönsyäviin väittelyihin, joissa turhaan yritän tehdä omaa kantaani ymmärrettäväksi. Joskus tällaiset vänkäykset olivat minulle elinehto. Rakastin keskusteluja, jotka venyivät kymmenien viestien mittaisiksi ja levisivät blogista toiseen muuntuen matkalla ja keräten itseensä yhä uusia sävyjä ja konnotaatioita. Nyt minulle tuli hiki jo tuon Puhdistukseen liittyvän keskustelun yhteydessä.

En tiedä mistä johtuu, ettei minulla enää ole hinku päästä väittelemään. Voisi tietenkin ajatella, että sanottava on ehtynyt, mutta en oikein usko sitä, koska ei minulla tämän enempää sanottavaa ollut ennenkään, mutta ei siitä silloin haittaa ollut, ainakaan itselleni.

SusuPetal kirjoitti 20.02.2009 - 17:13
Jospa se on niin, että iän kerttyessä on vaikeampaa hallita sekä rakkoaan että keskusteluja, jotka lähtevät vyöryämään:)
Keskusteluista ei ole kokemusta, mutta rakoista on...

Joka tapauksessa, onnea neljävuotiaalle.
Kirsti kirjoitti 20.02.2009 - 18:23
Niin, eihän niitä keskusteluja kyllä ennenkään hallinnut millään tavalla, mutta se ei haitannut. Kiitos onnitteluista, vaikka vähän etuajassahan minä nyt lähdin niitä lypsämään.
Celia kirjoitti 20.02.2009 - 18:25

Onnea nelivuotiaalle blogillesi. :)

Ovatkohan nämä kirjoituslukot tarttuvia vai onko kyseessä jonkinlainen ajan henki, joka valtaa yhä enemmän alaa Blogistaniassa?

Minulla nimittäin on huono omatunto siitä, että tulin inttämään blogiisi Puhdistuksesta.

Minä nimittäin ajattelen yhä useammin, että mitä hittoa minulle oikeastaan kuuluu, mitä muut ajattelevat jostakin asiasta. Ei ole minun asiani selitellä tai yrittää perustella mielipiteitäni. Aikaisemmin olisi ollut, silloin nuorempana, kun olin innokas keskustelemaan, väittelemään ja jopa inttämään.



Kirsti kirjoitti 20.02.2009 - 18:39
Celia, minusta on hienoa kun ihmiset vielä haluavat selittää ja perustella mielipiteitään. Keskustelu on tärkeää. Haluan uskoa, että itsekin vielä joskus innostun ja että tämä hiljaiseloni on vain väliaikaista. Älä ihmeessä tunne syyllisyyttä osallisuudestasi Puhdistus-ketjuun. Olen oikein ylpeä itsestäni, kun vielä sain kirjoitettua postauksen, joska nostatti tunteita ja mielipiteitä. Haluaisin kirjoittaa juttuja, jotka innostavat ihmisiä keskustelemaan ja keskustella itselleni, mutta sitten jokin sisimmässä kuitenkin nyt vähän estää sitä.

Mitä kirjoituslukkoihin tulee, niin kaipa se on luonnollistakin, että kun on vuosikaudet blogittanut, sitä jossain vaiheessa alkaa miettiä onko tässä järkeä. Kaipa ihan tavallisen päiväkirjan kirjoittajatkin joskus miettivät, kannattaako päiväkirjaa kirjoittaa. Luulisin.
Merja kirjoitti 20.02.2009 - 19:31
Ehkä me alamme olla kypsässä, hillityssä iässä?
Lentsu kirjoitti 20.02.2009 - 20:21
Hei ja onnea nelivuotiaalle!
Minusta tuo oli muistamisen arvoinen lause ja ajatus: "pelkään tulevani väärin ymmärretyksi. Mikä tietenkin saattaisi tarkoittaa, että ihmiset ymmärtävät minut ihan oikein, en vain pitäisi siitä miltä asiat heidän näkökulmastaan näyttäisivät." Se on minusta syvällisempi havainto ja ajtus mitä ensilukemalta luulee ja siinä on iso totuus. Minä kirjoitan sen itselleni johonkin ylös, kiitos Kirsti.
Kirsti kirjoitti 20.02.2009 - 21:06
Jotenkin pelottava ajatus Merja. Vaikka ehkä olisi jo sen aika.

Kiitos kiitos Lentsu. Niin, minäkin hämmästyin kun kirjoitin tuon lauseen, koska tajusin että noinhan se on, ainakin osittain.
Merja kirjoitti 20.02.2009 - 21:51
Niin, mutta kun ajatustasi jatkaa, niin eikö jokainen ymmärrä myös väärin, oman historiansa vajavaisessa valossa? Siis tulemme joka tapauksessa ja aina väärin ymmärretyiksi? Vain jostain näkökulmasta joku asia on oikein, toisesta näkökulmasta ei enää yhtä yksiselitteisesti...
Hirlii kirjoitti 20.02.2009 - 22:54
Kirjoitin joskus jo kauan sitten E-L Mannerin sanoman lauseen "maailma on mielle" päiväkirjani ja myöhemmin usen allakankin sivulle.

Tässä suhteessa jokainen on yksin, elää oman todellisuuskokemuksensa kanssa. Joidenkin kanssa voi jakaa läsnäoloa, olemassaoloa ja yhteyttä toiseen - se on ainakin lohdullista, sellainen kokemus.

Ei sellaista täydellistä ymmärrystä ole olemassakaan, se on harhaa. Mutta jotkut ihmiset käsittävät helpommin minua kuin toiset, se on mukava havainto ja tunne.

Sellaiseen joka on kaukana, jotenkin etäinen ja hämärä, sitä ei varmaankaan ymmärrä lainkaan tai ymmärtää vain pinnallisesti, luulee ehkä ymmärtävänsä.

Onnea 4-vuotiaalle, sen ikäinen kulkee jo omia polkujaan :)

Kirsti kirjoitti 20.02.2009 - 23:19
Merja, minä ajattelen mieluummin niin että ymmärtäminen voi joissain kohdissa olla vähän vajavaista, kuin että ymmärtäminen totaalisesti puuttuisi. Kyllä se kuitenkin on itselle tärkeä asia elämässä, että kokee joidenkin ymmärtävän ainakin likipitäen oikein. Ja kokee itsekin ymmärtävänsä joitakin.

Hirlii, ei täydellistä ymmärrystä, mutta sekin riittää kun joitakin yhtymäkohtia löytyy. Sitäkin olen ajatellut, että se oikeastaan haittaa vähemmän kun joku ei ymmärrä lainkaan ja tajuaa sen itse. Verrattuna siihen, että joku ei ymmärrä lainkaan, mutta on itse ihan varma että ymmärtää.
Hirlii kirjoitti 21.02.2009 - 08:20
Juuri noin kuin kirjoitit ;).

Lisäksi ovat ne, jotka haluavat ymmärtää kaiken väärin, ehkä he kuuluvat jälkimmäisiin.
Polga kirjoitti 21.02.2009 - 18:50
Onnea vaan virkeelle nelivuotiaalle! =D
Tuota, minä en läheskään aina uskalla kirjoittaa sitä mitä ihan ihkaoikeasti ajattelen. Pelkään aina, että joku tulee nokkaisemaan, varmaan asiastakin, mutta yleensä juuri väärinymmärryksestä... ja kun olen vielä kova selittelemään, asia vain pahenee! No, just, ei tämäkään näköjään tästä parane, voi kamala!
Sitten vielä, jos pitäisi arvioida ja sanoa jotakin myönteistä jostakin, mitä itse pitää paashana, onkin jo saanut itsensä totaalisesti liemeen *huokaa onnettomana*.
Vielä muuten kiittelen siitä Turkkarin kolumnista. Fine!
Kirsti kirjoitti 21.02.2009 - 19:15
Kiitos Polga! Ja just, selittelyistä asia yleensä vain pahenee ja alkaa omissakin korvissa kuulostaa koko juttu jo vähintäänkin epäilyttävälle. Mut silti mietin, että pitäiskö kummiskin rohkaistua. Ehkä vähitellen, iän myötä...
Karpalo kirjoitti 21.02.2009 - 20:36
Onko se että kirjoitat kolumneja vaikuttanut siihen että bloggaaminen vähenee. Haluatko säästää aiheita. Kun sulla noi aiheet on usein sellaisa että niistä voi kirjoittaa saman tien kolumninkin.

Minusta vaan itestäni tuntuu että se on vaikuttanut mulla bloggamisen vähentymiseen. Että jos on hyvä aihe niin kirjoittaa sen sitten sinne lehteen. Ja ehkä myös sillä tavalla, että se kirjoittamisen tarve on pienempi kun sa kirjoittaa jotain jota julkaistaan vähän isommalle porukalle ja sitten blogi jää kakkoseksi.
Kirsti kirjoitti 21.02.2009 - 20:48
Voi sillä jokin pieni vaikutus olla. Samoin kuin sillä, että suoritan sitä webdesigner-tutkintoa ja on aina sellainen olo, että jos istuu koneen ääressä, pitäisi sitten tehdä niitä juttuja eikä höpistä täällä blogissa. Mutta suurin syy on kyllä siinä, että arastelen joistakin sellaisista jutuista kirjoittamista, joita kuitenkin funtsin aika paljon. Välillä mietin jopa sivublogin perustamista.
Kai kirjoitti 22.02.2009 - 00:30
Joo mää en oo ikinä kirjoittanut netissä mitään omalla nimellä enkä kyllä enää paljoa millään nimellä. Toisaalta aika aikaansa kutakin. Kaipa mihin tahansa kyllästyy. Sivilisaatioillakin on kuulemma elinkaarensa, miksei sitten blogilla.
Kai kirjoitti 22.02.2009 - 00:32
Tai vänkäyksella tai keskustelulla.
Kai kirjoitti 22.02.2009 - 00:34
No joo mää en millään pysy aivan topicissa, nää kommentit sopii ehkä paremmin Saaran järkyttävään tempaukseen, jos siis no niin.
Kirsti kirjoitti 22.02.2009 - 09:20
No oisko se sitten facebook seuraava projekti kunnes siihekin kyllästyy.
Kai kirjoitti 22.02.2009 - 10:48
Niinpä niin, anonyymi facebook ei vaan taida onnistua senkään vertaa kuin anonyymi blogi.
Karpalo kirjoitti 22.02.2009 - 11:08
Facebook on ihan kamala. Mä menin sinne kunnallisvaalien aikaan, ja notkuin muutaman kuukauden ja pyysin kavereita ja tulin pyydetyksi ja sitten mulla oli 75 kaveria ja mä tajusin että ei helkutti, en mä halua tietää mitä noille kuuluu.

Koukutuin myös ihan välittömästi siihen niinkuin voi olettaakin, koska se on rakennettu koukuttamaan ja mä koukutun muutenkin kaikkeen. Ja se riippuvuus myös ahisti

Netissä pelaa samat lainalaisuudet kuin muuallakin ja se rupesi ihan kamalasti ahdistamaan, että olin ajanut itteni sosiaalisempaan tilanteeseen kuin missä luonnostaan elän. En mä nyt mikään multiepäsosiaalinen ole mutta haluan ite määritellä sen sosiaalisuuden asteen ja facessa se ei enää onnistunutkaan.

En ole eronnut kokonaan sieltä mulla on vissiin yhdeksän kaveria jotka on luokkaa lapsuusystävä ja kummitäti ja muita kaukana asuvia ja läheisiä, mutta kaikki hyvänpäiväntutut heivasin pois ja ahdistus hellitti, samoin riippuvuus. En käy siellä enää juuri ollenkaan ja se on tosi hyvä.

Blogaamisen minisosiaalisuus sopii mulle hyvin. Että olen olemassa ja ne jotka todella haluaa kulkea mun mukana ovat myös olemassa ja että mukana on myös niitä joiden olemassa olemisesta, en tiedä mitään,

Suosittelen anonyymiä blogia, se antaa mahdollisuuden terapeuttiseen kirjoittamiseen. Mutta siis jos perustat sellaisen niin haluaisin ihan ehdottomasti olla lukija, jos et sitten aloita täysin anona ja täysin puhtaalta pöydältä.
Blogisisko kirjoitti 22.02.2009 - 11:34
Paljon Onnea ja kiitos siitä, että innostit minutkin bloggaamaan.

Kaikessa karmeudessaankin Internet paljastaa sen, millainen yhteiskuntamme todella on. En olisi koskaan uskonut, jos minulle olisi vain kerrottu niistä asioista ja asenteista, jotka tulevat netissä esille.

On tärkeää, että on blogeja, sillä media esittelee asiat usein täysin vääristeltyinä poimien jonkin yksityiskohdan, jolla saadaan lukijoita tai katsojia, unohtaen tai painaen alas pääasian.

Esimerkiksi nuori runoilija esitetään mediassa naisia seksiasevelvollisuuteen kehottavana kuriositeettina, kun todellisuudessa hän puhuukin vakiintuneen parisuhteen ja perheen puolesta!

On ymmärrettävää, että ne jotka aloittivat bloggaamisen muutama vuosi sitten, ovat kriisissä (vrt Ikkunaiineksen tämänpäiväinen kirjoitus):

Suomikin on muuttunut paljon näinä vuosina.Ne asiat, jotka oli työnnetty marginaaliin, saavat olla nyt esillä, asioita saa katsoa uudesta näkökulmasta. Kortit on jaettu uudestaan myös Internetin maailmassa.
Kirsti kirjoitti 22.02.2009 - 12:48
Karpalo, minä huomasin että minusta ei ole facebookin vaatimaan substanssittomaan yleissosiaalisuuteen. Siis että kaveerataan ilman erityistä asiaa. Oma kiinnostus ihmisiin perustuu siihen että olen kiinnostunut heidän ajatuksistaan, siksi blogit ovat luonteva kanava. Jo ajatus facebookista on niin ahdistava, etten käytännössä ole siellä, vaikka minulla onkin sinne tunnus. Mietin jatkuvasti tunnukseni poistamista, koska mitäpä se siellä tekee roikkumassa. Niin, anonyymi blogi voisi olla kiva, mutta kaipaisin sitten kuitenkin lukijoita ja kommentaattoreita ja epäilen etten onnistuisi löytämään niitä. Mutta täytyy miettiä. Jos perustan anonyymin blogin, voin informoida sinua osoitteesta, mikäli lupaat pitää salaisuuden, hehheh...

Blogisisko, ko. nuori runoilija sai kyllä kylmät väreet kiirimään pitkin selkäpiitä kun hän esiintyi Voimalassa ihan omana itsenään, ilman että media häntä minään erityisenä esitti. Mutta tietty medialla on taipumus nostaa paskaa pintaan ja sama prosessi on käynnissä täällä internetissä. On muuten liikuttavaa, että aina muistat kiitellä minua bloggaamisen alkamisesta, vaikka olet edennyt siinä taidossa niin paljon minua pidemmälle ja muistaakseni oma panokseni oli alunperinkin vaatimaton.

Karpalo kirjoitti 22.02.2009 - 13:06
Sä tiivistit hyvin sen facebookin tossa. Juuri tota tarkoitin itsekin.

Joo, tämä oli siis omakin ajatukseni, että pieni hienovarainen vinkki mulle. Minähän olen maailman paras salaisuuksien pitäjä. Heh heh. Mutta siis koen että esim meidän välille rihmasto ja tää bloggaaminen on tuonut just sen laatuista sosiaalisuutta jolla on merkitystä molemminpuolisesti. Vaikka taisinkin olla rihmastossa sulle sitä epäilyttävää junttihörhöosastoa zorron ja ketkun ohella. :)
Kirsti kirjoitti 22.02.2009 - 13:56
Kyllä sinun blogisi on tärkeä, varmasti käyn aina heti lukemassa kun se on päivittynyt. Ja vieläkin harmittaa, kun jäi oman henkisen velttoilun vuoksi silloin se näytelmäsi näkemättä, mutta odottelen tätä seuraavaa. Junttihörhö osastoon en sinua koskaan laskenut kuuluvaksi, vaikka olinkin tietoinen sympatioistasi siihen suuntaan. Vastustan myös päättäväisesti ajatusta, että junttihörhöosasto olisi ollut epäilyttävä, ei vain satakuntalainen jäyhyys taipunut siellaiseen iloitteluun...
Marjattah kirjoitti 22.02.2009 - 19:52
Onnea nelivuotiaalle täältäkin. Löysin blogisi googlettamisen yhteydessä, ja mielistyin. ( Kirjoitus aiheesta muhii mielessäni, mutta kuluu myös niihin , joista en ehkä tohdi kirjoittaa.)
- Itselläni (vasta-alkajana) ei vielä ole blogiväsymystä, mutta saatan kuvitella, kun näen kommenttien tulvan täälläkin.
-Facebook/ blogistania:
En näkisi niitä vaihtoehtoina. Blogi antaa mahdollisuuden korkeatasoiselle sisällölle. Facebook on 'small talk', seurustelua. Mukavaa erakolle ;-)
-Blogi on 'minun juttuni'.Olen keskipisteessä. Kerään ihmisiä ympärilleni keskustelemaan minun aiheistani. Vuorovaikutusta syntyy parhaiten, kun/jos vierailemme toistemme blogeissa.
-Facebook on yhteisö. Sielläkin kerään ihmisiä , mutta he eivät ole minun ympärilläni. Heidän on paras olla niitä, joiden kuulumiset haluan milloin tahansa,(vaatimatta huomiota, )vaikka yhdellä silmäyksellä. Voin myös antautua pitkiin keskusteluihin privaatisti tai julkisesti, samalla sivustolla. Suosittelen isoäideille ;-)

FB on taatusti kamala paikka (Karpalo!), jos ei ole rakentanut sitä itselleen sopivaksi. Ja jos on helposti yllytettävissä kutsuihin ja seuraleikkeihin :-)
Hirlii kirjoitti 22.02.2009 - 21:18
Miten minusta taas on tuntunut siltä, että aktiivinen bloggailukin edellyttäisi juuri sitä mainitsemaasi pinnallista sosiaalisuuden muotoa, jota hyvin kuvasit tuossa facebook touhussa olevan. Ja luultavammin vain tietty temperamentti-tyyppi pärjää ja viihtyy tämäntyyppisessä maailmassa erinomaisen hyvin kuten tämä Kelttikangas-Järvinen hahmottelee niin mainiosti kirjoissaan (taas se tuli mieleeni, taidan olla ihan täydellisesti hurahtanut…). Muutkin elinolosuhteet vaikuttavat, eivät voi olla vaikuttamatta siihen, miten tyydyttävänä virtuaalimaailmat tai bloggaamisen kokee. Eikä täälläkään pääse eroon kommunikoinnin kipupisteistä: ymmärtämisen, oikein/väärin lukemisen pulmista.

On ja olisi kuitenkin kauhean murheellista, jos elämässä kaikki merkittävä sekä oleellisen tärkeä olisi vain virtuaalista tai virtuaalissa, koska tämä todellisuus joiltain osin muistuttaa enemmän peliä, pelejä ja pelaamista tai on silkkaa fantasiaa ja fiktiota. Kieltämättä lainkaan verkkomaailman hyviä puolia, niitäkin toki on.


Kirsti kirjoitti 22.02.2009 - 22:27
Hirlii, minäkin olen hurahtanut temperamentteihin, niiden avulla niin moni asia saa selityksensä. Mutta siis minusta aktiivinen bloggaaminen ei välttämättä edellytä pinnallista sosiaalisuutta, koska sitähän voi lukea vaikka kuinka syvällisiä blogeja (on niitä!) ja kirjoitella tarkasti pohdittuja ja huolellisesti muotoiltuja kommennteja. No joo, moniko jaksaa, mutta kumminkin, kyllä tässä blogittamisessa luontevasti jotain sisältöä on. No nyt joku sanoo, että kyl Fb:ssäkin...

Mukava että löysit tänne MarjattaH. Se bloggaamisessa juuri parasta on, kun syntyy niitä yhteisöjä kun ihmiset käyvät vuoroin kommentoimassa. Se on mielenkiintoista ja hauskaa, mutta samalla aikaavievää ja ehkä myös koukuttavaa.
Hirlii kirjoitti 22.02.2009 - 22:40
Juu, on blogeissa monenlaista luettavaa, onon ja sisältöjä löytyy monenlaista. Niitähän sitä seurailee, jotka kiinnostaa. Kovin montaa ei jaksa seurata, ihminen on neurologisestikin rakennettu niin että on mahdotonta vastaanottaa kaikkea.

Yks tuttu juuri hiljakkoin näytti FB:tä ja kyllä se minusta vaikutti kammotukselta ja käsittämättömältä toimintaympäristöltä.
Lentsu kirjoitti 23.02.2009 - 08:30
Heips,
pitkään olin ilman FB tunnusta, mutta nyt se on. Minusta se on kätevä, koska nyt saan tietää, mitä kuuluu niille, joiden kanssa olen kirjoitellut emaileja, mutta nyt ei aika riitä. Pysyy tavallaan ystävyys-kosketus, koska tuttavuus on sen verran uusi/löyhä, että se ei kantaisi itaellään (vrt. lapsuuden ystävät, jatkat siitä, mihin jäit ja kaikki on kuin ennenkin). Toiseksi, sain siitä kanavan pitää yhteyttä (vanhempieni) perhetuttavien jälkikasvuun. Tavallaan hekin ihmisiä, joita joskus miettii ja ilolla tuntee, muttei tule pidettyä yhteyttä.
Sitten taas toisaalta, huomasin, että FB:ssä on parempi olla väliin sellainen selektiivinen katse - ei tarvi huomata kaikkea ja että osaa vaan ohittaa hömppää, jos ei huvita. Paljon turhaa, mutta muutama ihmissuhde, joihin lisäisin muutaman koulukaverin, ovat minulle riittää innoke. Sitten on tietysti tämä lähi-ystävien keskenäinen FB-hömppä.... se on välillä hauskaa ja muistuttaa, että minulla on nytkin oikeita ytäviä. Niin ei ollut vielä pari-kolme vuotta sitten.

Mutta eihän se kaikille sovi tai kaikkia huvita, onneksi meillä on vaihtoehtoja!
Hirlii kirjoitti 23.02.2009 - 13:20
Oli hyvät perustelut tuohon FB:hen ;), ja juu onneksi on vaihtoehtoja, mutta vaihtoehdot lienevät aika simppelit: ota tai jätä.

Tosin, eikö juuri noin perusteltu aikoinaan myös kännyköitäkin, että kuinka hirveän ratkaisevalla tavalla se parantaa elämänlaatua ja helpottaa elämää. En ole tullut vielä mitenkään vakuuttuneeksi siitä, että näitä merkittäviä asioita olisi kuitenkaan todellisuudessa tapahtunut.

Monenmoista hankaluutta kyllä tämän tekniikan ja erilaisten ohjelmien kanssa tulee, työtunteja palaa ja vapaa-ajan ongelmiakaan ei juuri toisinaan ole.
Väkisin tulee mieleen, että onko tämä vain yleinen uskomus, että kaikki tämä tekniikka ja virtuaalitodellisuudet synnyttäisivät lopultakaan mitään uutta ja mullistavaa.

Kirsti kirjoitti 23.02.2009 - 13:40
Minä kyllä luulen, että tekniikka ja virtuaali tosiaan synnyttävät uutta ja mullistavaa, mutta mitä se uusi ja mullistava lopulta on, se voikin tulla meille yllätyksenä. Ne eivät välttämättä ole niitä samoja juttuja, joiden nimiin nyt vannotaan.

Kyllä noi Lentsun perustelut minustakin kuulostivat ihan hyviltä ja mieluusti käyttäisin FB:tä juuri noin, mutta kun oma pää on mikä on, niin tuskin onnistuu. Joiltakin luonaa, joiltakin ei ja yritän sen hyväksyä ja olla iloinen niiden puolesta, joiden elämään FB kätevästi loksahtaa.
Sylvi kirjoitti 23.02.2009 - 14:58
Onnittelut minultakin. Minusta sinulla on ihmeesti riittänyt asiaa, vaikka moni blogi tulee lyhyemmässä ajassa tiensä päähän.

Blogisisko kirjoittaa täyttä asiaa internetin rikastuttavasta vaikutuksesta, hyvässä ja pahassa. Ikävä kyllä esille tulee törkeitä ajatuksia ja mielipiteitä, jotka ennen jäivät pirtteihin tai kapakoihin, mutta onneksi myös paljon hyvää.
Kirsti kirjoitti 23.02.2009 - 17:23
Kiitos Sylvi.

Ehkä internetin matalaotsaisuudet eivät sitten niin kauheasti pöyristytä kun muistaa, että eivät ne jutut uusia ole, ennen ne vain ovat pysyneet paremmin piilossa.
mm kirjoitti 24.02.2009 - 20:50
Tuskin enää tämän kaiken jälkeen mitään järkevää osaan sanoa, mutta... Olen kertonut, että sinun blogisi oli ensimmäisiä, joita löysin. Miksi sitten olen pysynyt langoilla?

Minua on kiinnostanut pikkukapina- mielesi, jonka olen blogissasi mielestäni vaistonnut. Peilaan "taustaamme", ei siis selkeästi yhteiseen taustaamme, mutta ainakin tiedän osan siitä, mistä tulet. Blogissa olen oppinut osan siitä, missä nyt olet. Itsesensuuriakin tunnistan sinussa, ehkä, vai peilaanko siinäkin vain itseäni. Kun puhuu paljon itsestään, toisilta jää ehkä huomaamatta se, kuinka paljon jää puhumatta...

Puhdistus- keskusteluun: Nyt viikonloppuna Tallinnassa muistin, miten olimme työtiiminä siellä pari vuotta sitten parin päivän vierailulla pari päivää silloisen patsasmellakan jälkeen. Siellä oli silloin rikottuja ikkunoita, venäläisiä sotaveteraaneja, ärtyneitä virolaisia, vihjailuja, poliisiautoja ja jännitystä. Se tuli mieleen, kun äsken luin tuon kirjoituksesi ja sen suuren kommenttimäärän. Jos en olisi sitä kaikkea silloin nähnyt, en ehkä tietäisi niistä jännitteistä mitään. Puhdistus on vielä lukematta, joten en tiedä, mitä siinä näkyy.
Kirsti kirjoitti 24.02.2009 - 23:08
Minulla odottaa Pronssisoturi tuossa lukemista mm. Hurja teos, selvästikin, ja aivan eri näkökulma Viroon kuin mitä esim. Oksanen ja tukijansa tarjoaa, käsittääkseni.

Pikkukapina on ihan osuva ilmaus ja olen miettinyt mistä asenne on minuun tullut, mistä se kumpuaa. Se on jännä, miten tuo mainitsemasi tausta on vuosien mittaan alkanut vaikuttaa enemmän, tulla esiin, vaatia huomiota. Välillä sen unohti, nykyään ajattelen sitä usein ja tunnen sukulaisuutta ihmisiin, jotka ovat käyneet samaa koulua, tuntevat samoja ihmisiä. Kummallista, mutta totta.
Sinikka kirjoitti 25.02.2009 - 19:19
Muistaakseni kerran perustit sivublogin, mutta bangasin sen heti ja lopetit kirjoittamisen saman tien.
Kirsti kirjoitti 26.02.2009 - 07:20
No joo, en minä kai sitä sinun pongaukseni vuoksi lopettanut, vaikka saattoi se olla osasyy.
Office 2010 kirjoitti 10.02.2011 - 02:06
Microsoft Office is so great!
Office 2010 –save your time and save your money.
The invention of Microsoft Office 2010 is a big change of the world.
Office 2007 is so powerful.
Microsoft Office 2007 is my love!
Office 2010 key is for you now!
Office 2010 download is available now!
Microsoft outlook 2010 is convenient!
Outlook 2010 is powerfull.
roll forming machine kirjoitti 29.07.2011 - 17:09
Manufactures roll forming machines in variety of configurations, as well as decoilers and cutoff equipment. Units can be customized to requirements.roll forming machines,
roll forming machine,
thomas43 kirjoitti 13.09.2011 - 13:12
Hey just a thought, you would probably get more readers if you interviewed controversial people for your blog.

rent a car san diego airport
Columbus Moving Companies
saima65 kirjoitti 15.10.2011 - 11:05
I wish I'd discovered this site before I started my business. I would have avoided a lot of mistaks.

tungsten ring
cheaptomsshoes kirjoitti 03.02.2012 - 05:27

1. The toms shoes are great for people who are in need of them. And toms sale can save people more money. You can get toms classics shoes at low price online.
Supra Skytop kirjoitti 11.02.2012 - 11:23
The content is extremely vivid, practical, Its very useful. Thank you.supra high tops,supra trainers,supra shoes uk
abercrombie paris  kirjoitti 14.03.2012 - 10:47
With kids shoes from Piper lime your kids will always look fashionably cool. Find a collection of kids fashion in some of the most popular brand name designs.
microsoft 2007 kirjoitti 20.04.2012 - 12:22
provides a rigid and tight fitting over the head or face area.
provides a rigid and tight fitting over the head or face area.
nike air max  kirjoitti 17.05.2012 - 09:34
The New York knicks with the fourth quarter wave of the rally and core player carmelo Anthony, GangRen team quarterback Ben ROM, Mr Morris shrugged off a poor play, GangRen team attack in two places at once, wholesale nfl jerseys,
cheap nba jerseys,
cheap nhl jerseys,
cheap mlb jerseys,
nike nfl jerseys,
cheap nfl jerseys wholesale nfl jerseys and eventually to 3-20 lost the game. Because the lights of the stadium before the power system, kick-off time delay, the power supply system in the middle game again, because the game lights was delayed nearly 35 minutes.
Vernon-Davis contributed the catch up to 1 yards array, frank gore ran the ball five yards of array,
wholesale NBA Jerseys,
cheap nfl jerseys,
cheap nhl jerseys,
cheap mlb jerseys,
Cheap NBA Hats,
Cheap MLB Hats,
Cheap NFL Hats,
NBA Throwback Jerseys,cheap nba jerseysDavid Evans kick in Essex-22 yards and 38 yards of free kick, his season total score more than 49 ers passing star jerry rice, cheap nfl jerseys became a team one season in the Vibram Five fingers shoes,
Cheap Fivefingers shoes,
Vibram Fivefingers,
Cheap vibram fivefingers
history of the most points player. The original record in the 1987 season is rice created the 138 points. 49 team also become the first team in NFL history before the season in 14 games not to allow rivals to get a ball of the team at array.
NBA Basketball Jerseys,
NBA Jerseys Store
nba basketball shoes,
NBA Throwback Jerseys
Cheap NBA Jerseys
The game's defeat GangRen team lost to the north American league championship in advance and get the al top seed seats critical chance. ROM. Especially in a bloomberg rhys game centre-left ankle, in the past week has been in a protective boots, the game of shrugged off his poor state, GangRen team before two attack with his passing copied early and end. Game nike air max 2012,
Nike Free Run,
nike air max Australia,
Nike Australia Store,
Nike Australia,
Nike Australia online
he 44 passes 25 times completed, nfl jerseys from china promote the 330 yards 3 times by copying sections, the three times to be tackled killed. GangRen team star line James harrison who in the last game in four points WeiKeEr crash helmet opponent, "a mask of Iraq-was suspended.
nike air max 2012
Nike Free Run,
cheap air max shoes,
cheap air max
The Denver broncos and New England patriots game created this season NFL ratings high, is also CBS for the past four years, the most-watched NFL regular season game.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Kirjoittaja
Totuus on tuolla ulkona
Sivut
Lisätietoja
laskuri

>
Kiitos
SusuPetalille sivupohjasta