Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
23.10.2005 - 13:43
Naisten hyvänolon ilta oli mielenkiintoinen, vaikka tänään olo onkin ollut hiukan hutera. Eli kävi juuri niin kuten pelkäsin ja kippasin vuoroin siideriä, vuoroin viiniä hiukan turhan innokkaasti pysyäkseni reippaassa ja myötämielisessä vireessä istuessani katselemassa kuinka eronneille rouville rakennettiin silmiä. Siis meikkaaja tosiaan puhui silmien rakentamisesta. Opin kaikenlaista hyödyllistä, kuten että on erilaisia voiteita joilla voi täyttää silmänympärysrypyt ja vasta sitten tuputetaan puuteria. Ja miten ehdottoman välttämätöntä on laittaa kulmakarvansa, koska sillä tavalla kasvot kohoavat ja ilme kirkastuu. Ja lopusta pitää oikein laitettu luomiväri huolen.

Huomasin edustavani porukassa järkyttävää vähemmistöä, eli minulla oli mies. Ja siitähän tietysti kaikki johtui. Minun ei tarvitse meikata, eikä hoitaa jalkojani, eikä juosta kapakoissa, koska minulla on mies. On varmaan ilkeämielistä panettelua väittää että he olisivat katselleet minua hiukan hämmästellen, että miksi tuolla ihmisellä yleensä on vielä mies. Mikä miestä vaivaa? Miksi se ei ole vielä paennut? Kaiken järjen mukaan sen olisi kyllä jo pitänyt. Niinpä. Mutta minähän olen täällä blogissa puhunut paljon siitä, millainen suuri merkitys tarinoilla on ihmiselle. Robert Strernberg sanoo, että rakkauskin on tarina ja rakastumme ihmisiin jotka sopivat hyvin omaan tarinaamme. Meillä on valmiina paikka johon haluamme sijoittaa rakastettumme ja jos rakastettu solahtaa tähän paikkaan kivuttomasti, niin miksipä sitten hankkia itselleen mieliharmia ryhtymällä haahuilemaan sinne tänne. Mutta aina ei ole helppo löytää ihmistä joka sopisi omaan tarinaan ja jonka tarinaan haluaisi itse sopia. Luulen, että prosessi on enimmäkseen alitajuinen ja ehkä feromoneillakin on osuutensa asiaan. Järkeä ei mielestäni kannata käyttää silloin kun on tosimielessä liikkeellä, mutta tiedän ettei tämä näkemykseni saavuta laajaa kannatusta.

Mutta naisten hyvänolon illasta vielä, että mielenkiintoisinta oli kun me kaikki paikalle saapuneet kerroimme kuinka olimme oppineet tuntemaan illan emännän. Yksi oli tutustunut häneen melontareissulla, toinen lapinmatkalla, kolmas pienen maaseutupaikkakunnan huoltoasemalla. Jotkut ihmiset ovat sosiaalisia ja keräävät ihmisiä ympärilleen minne menevätkin. Minä tutustuin illan emäntään muistaakseni vuonna kahdeksankymmentäyksi kun hän tuli opiskelijaravintolassa luokseni ja kysyi lähtisinkö hänen ja Sirpan kanssa tanssimaan. Punk oli hiukan aikaisemmin tehnyt maihinnousun ja pogoaminen oli se juttu. Minua ei ollut koskaan aikaisemmin kukaan nainen hakenut tanssimaan joten suostuin oikopäätä ja ystävystyimme saman tien.

Muistelimme myös blogitoveri Panua joka on yhteisen tuttumme pikkuveli ja jonka kerran kahdeksankymmentäluvun villeinä alkuvuosina tapasimmekin jossain tilaisuudessa. Niin, nyt ymmärrän jo paljon enemmän.
Pirkko kirjoitti 23.10.2005 - 14:32
Tuosta tulee mieleen se, kun poikamme kertoi torontolaista koulua käydessään, että hän ei ilkeä kertoa kenellekään, että hänellä on vanhemmat, jotka ovat edelleen naimisissa. Se olisi herättänyt kuulema kummastusta.
Lila kirjoitti 23.10.2005 - 14:36
Tuo tarinanäkökulma kuulostaa varsin uskottavalta. Tärkeimpiin ihmisiin ei tutustuta, heidät tunnistetaan. Rakkaustarinasta ei aina tule nätti eikä harmoninen, mutta jollain lailla väistämätöntä se on, että tietyn ihmisen tarinaan sitä päätyy. Järkeily ei siinä auta, sekoittaa vaan.
perso kirjoitti 23.10.2005 - 15:03
PUUTERIA SILMÄNYMPÄRYKSIIN?? Ehkä olikin ihan hyvä, ettet päätynyt näitten tätien käsittelyyn.
...jupinaa...
Pälli kirjoitti 23.10.2005 - 15:35
Puuteri on varmasti perkeleen aikaansaannoksia. Tunkea nyt sellaista töhkää jokainen ihohuokonen täyteen. Hyvää tekee, varmasti, ja hyvältä näyttää, varmasti - kunnes lakkaa näyttämästä. Mutta silloin vain lisää puuteria! Jippii!

Sanotaanhan, että itse saatana pukeutuu valkeuden enkeliksi - puuterista on varmaan suuri apu ;D
Peggy G. kirjoitti 23.10.2005 - 17:23
En kyllä ihmettele yhtään, että joku ahdistuu "hyvän olon illoista" tai meikkikutsuista tms. Minulle ainakin meikkaaminen ja oman olemuksen hoitaminen ovat aika intiimejä toimenpiteitä.. ei niitä tee mieli jakaa kenenkään kanssa. Sama juttu ostosten kanssa: yksin on kivaa, seurassa ei.

Nykyisin vaahdotaan aika paljon VALOKYNISTÄ. Niitä pitäisi osata käyttää ja ne vievät vähintään 10 vuotta pois käyttäjänsä iästä. Ja PAH, kokeiltu on! Ei toiminut ainakaan tämän naisen kohdalla. ;) Peilistä katsoi edelleen 33-vuotias (oudon vaalein silmänalusin) 23-vuotiaan sijasta.
Kirsti kirjoitti 23.10.2005 - 17:48
Oi voi Perso, epätarkka ilmaisuni antoi nyt varmaan vääräntodistuksen paikalla olleesta meikkitaiteilijasta. Ja Pällillekin tiedoksi, että ensin naamaan lyötiin jokin tökötti joka juuri esti sen että puuteri syöpyisi ihohuokosiin. Valokynästä tosiaan siellä puhuttiin paljon, mutta sitäkin pitää ilmeisesti osata käyttää :D

Joo, se on totta, että olemuksen hoitaminen on intiimiä eikä tunnu mukavalta kun joku työntää naamansa kiinni ja lausuu ääneen huomionsa ihohuokosten koosta ja huuliryppyjen syvyydestä.
Naapuri kirjoitti 23.10.2005 - 19:08
Arvasin, että kirjoitat eilisestä. Kirjoitat jotenkin naisvihamielisesti. Minä ajattelen, että meikit yms on hyvä tekosyy kokoontua. En usko, että kukaan ainakaan paikalla olleista otti meikkejä niin tosissaan.

Liität meikit ja miehettömyyden toisiinsa. Joku yhteys niillä ehkä on, mutta uskotko tosiaan, että naiset kiinnittävät huomiota ulkomuotoonsa vain miesten vuoksi.

Hätkähdin myös sitä, miten tavallaan vähättelet itseäsi ja epäilet toisten ajatuksia. Mikään ei minusta viitannut siihen, että joku olisi ihmetellyt, miksei sinun miehesi ole jo lähtenyt. Annat kovan arvon ulkonäölle tai haluat provosoida. Itse olen joutunut viimeisen puolen vuoden ajan miettimään omaa ulkomuotoani, koska leikkauksen jälkeen olen kärsinyt aika täydellisestä kasvohalvauksesta. Ihan itseni vuoksi (ei miesten tai naisten) toivon naamani toipuvan. Tässä kylmässä ja harmaassa maailmassa en väheksy hyviä tuoksuja ja hauskaa tyhjän puhumista. Suhtaudut mielestäni asiaan liian totisesti. Taidan järjestää jotkut kutsut ja pakottaa sinut niihin. Ehdotuksia teemaksi? Alusvaatteet? Muovikulhojen syvin olemus?
Kirsti kirjoitti 23.10.2005 - 19:56
Ah armas naapurini, enhän minä liittänyt meikkejä miehettömyyteen vaan eronnut rouva joka sanoi, että eihän minun tarvitse meikata kun minulla on mies. Seurasi hiljaisuus jonka aikana koin katseiden kohdistuvan itseeni, mutta sanoinkin tuossa roiskeessani, että ehkä on minulta panettelua väittää heidän miettineen jotain tuollaista. Se oli vain oma tulkintani, yksi niistä.

Mutta minulla on tosiaan nykyään aika vihamielinen suhtautuminen kosmetiikkaan, en pidä sellaisesta krääsästä ja ärsyttää kantaa huonoa omaatuntoa esim. siitä ettei viitsi värjätä hiuksiaan. En tietenkään kiellä tätä iloa muilta, kuten tuossa alemmassa ketjussa muistaakseni jo ilmoitinkin.

Älä järjestä tuppervaarakutsuja koska sellaisissa olen jo kerran ollut. Alusvaate tai seksivälinekutsut voisivat olla miellyttävämpi vaihtoehto. Kiitos kutsusta jo etukäteen.
kirsi kirjoitti 24.10.2005 - 00:27
Hei, sen verran meikäläinenkin tietää, että kun kulakarvoistaan pitää huolta, niin iästä lähtee heti ainakin 5v! Tai sitten se on toisinpäin... jos ei pidä kulmakarvoista huolta vaan antaa niiden rehottaa breesneviläisessä hengessä, niin ikää tipahtaa heti 10 v...

Lila sanoi hyvin: tärkeimmät ihmiset tunnistetaan. Just niin. Tältä minusta on aina tuntunut.
kirsi kirjoitti 24.10.2005 - 00:28
Heh, siis vielä:

jos ei nainen huolehi kulakarvostaan vaan antaa niitten mennä breesneviksi, niin ikää tipahtaa LISÄÄ heti kättelyssä semmoset oo..sanotaan nyt vaikka että kymppi vee.
Karpalo kirjoitti 24.10.2005 - 07:33
Heko heko, minä luin Kirsin lyöntivirheen kaulakarvoiksi ja mietin hetken kuumeisesti, että mistähän tässä on kysymys. :)
Kirsti kirjoitti 24.10.2005 - 08:11
Kaulakarvat...joo. Mutta siis Kirsi, periaatteessa voin uskoa tuon, että iästä lähtee vuosia, tai siis näyttää siltä että lähtisi, mutta tuskinpa kulmakarvojen parturointi kuitenkaan elämää pidentää? Vai väitätkö näin?

Oma pointtini on kuitenkin siinä, että miksi minun pitäisi ja miksi minä haluaisin näyttää itseäni kymmenen vuotta nuoremmalta? Vain siksikö, että nuoruutta nykyään palvotaan ja vanhat joutavat historian romukoppaan? Tämän elämänkokemuksen hankkiminen on vaatinut valtavasti vaivaa, joten miksi se ei saisi näkyä? Miksi siitä ei voisi olla ylpeä?

Joo joo, ymmärrän. Jos toiveet olisivat hevosia köyhätkin ratsastaisivat, mutta siis silti. Tätä minä aina ihmettelen. Miksi minä en saisi rypistyä ja harmaantua kun vanhenen. Vaadin oikeutta rypistyä ja harmaantua ilman huonoa omaatuntoa.
kirsi kirjoitti 24.10.2005 - 09:34
Kirsti
Saat sinä rypistyä ilman huonoa omaatuntoa, saat, saat! Mutta saanko minä nyppiä kulmakarvat, jotta näyttäisin 5 vuotta nuoremmalta? VAIKKEI se elämää pidentäisikään, mutta antaisi minulle kuvitelman siitä, että silmäni ovat kirkkaammat ja katseeni kuulaampi (nuorekkaampi, jos sitä sanaa haluaa käyttää. Sillä onhan aivan sama mikä se sana on, kunhan ilme on virkeämpi..:)?
Kirsti kirjoitti 24.10.2005 - 10:07
Saat toki. Olen jo pariin otteeseen sanonut, etten halua kieltää keneltäkään silmien nyppimisen ja valokynän käyttämisen ja huuliryppyjen umpeen töpöttämisen iloa, en vain itse halua siihen ryhtyä.

Mutta ymmärrätkö, että jos kaikki ympärillä meikkaavat ja tälläävät, se lisää painetta että itsenkin pitäisi.

Toki maailmassa on suurempiakin ongelmia. JOpa minulla on suurempia ongelmia kuin tämä. Ja minunkin ongelmani ovat tosi pieniä verrattuna joihinkin muihin.
kirsi kirjoitti 24.10.2005 - 10:24
Kirsti, en ymmärrä. Ei ole paineita. Itse meikkaan kerran vuodessa!
Kirsti kirjoitti 24.10.2005 - 10:26
Mutta haluat kuitenkin nyppiä kulmasi jotta näyttäisit nuoremmalta.
vanha kirjoitti 24.10.2005 - 10:51
Vaikeaa on olla vanha nainen. Ilo oli olla nuori ja kaunis. Ilo tuli siitä, kun ei vain (se oma) mies, vaan miehet katsoivat ilolla kohti ja päin. Ja nyt kun se ilo on miesten silmistä ja haluista sammunut, en löydä lohtua mistään. Ei auta, kun sanotaan: älä välitä (koska sattuu niin). Katso minua, mies! Tai älä katso. En tahdo nähdä kuollutta katsettasi. Ja kipeää tekee nähdä ne hetket, jolloin silmäsi taas tuikkivat. Sillä silloin minä en silmiäsi sytytä, vaan he, joiden vuoro on olla nuori ja kaunis ja hehkeä.

Kuka tai mikä lohduttaa vanhaa naista, palauttaa elämänilon?
Kirsti kirjoitti 24.10.2005 - 11:14
Joo, et ole tosiaan yksin tunteinesi vanha. Enpä tiedä mitään muuta keinoa kuin heittää vesilintua noilla suloisilla muistoilla ja ryhtyä omapäiseksi muijaksi ja iloita siitä ettei tarvitse miellyttää ketään muita kuin itseään. Siksi kai vanhat naiset ovat perinteisesti olleet niin pelottavia hahmoja ja kansoittaneet kaikki sadut ja tarinat, että heitä on vaikea hallita.
Sedis kirjoitti 24.10.2005 - 11:46
Miksi te puhutte koko ajan siitä, että meikkaamalla pitäisi näyttää nuoremmalta. Eikös se tavoite enää olekaan, että näyttää paremmalta. Enkä keksi sellaisessa kohentamisessa mitään kummallista.
Anonyymi kirjoitti 24.10.2005 - 11:55
Sanokaas, miksi miehelle visuaaliset ärsykkeet ja kiihokkeet ovat niin tärkeitä? Ei estetiikka elämää eteenpäin vie, vaan erotiikka. Miksi miehen alkuseksi toimii, kaatuu tai nousee, ennen kaikkea sen perusteella, miltä nainen näyttää. Mitä sanoo evoluutiobiologia, eloonjäämisoppi? Ei nainen miehen ulkonäköä siten mittaa kuin mies naisen. Ihmettelen.
Kirsti kirjoitti 24.10.2005 - 12:07
No Sedis, kun nainen tulee tähän ikään niin se nuorempi on sitten ikään kuin parempi.

Jokainen varmaan mieluummin on kaunis kuin ruma, mutta mikä nähdään kauniina, sehän on sitten kulttuurinen kysymys ja on muuttunutkin siinä niin kutsutussa historian saatossa. Pitääkö aikakauden vallitsevat kauneusihanteet, esim. ikuisen nuoruuden ihanne nielaista kakistelematta?

Anonyymin sinänsä kiintoisiin kysymyksiin minulla ei ole tarjota muuta kuin luonto-ohjelmista omaksumiani latteuksia.
Kirsti kirjoitti 24.10.2005 - 12:09
Siis kenttä on vapaa varsinaisille asiantuntijoille.
perso kirjoitti 24.10.2005 - 12:23
Heiheihei, mun heitto oli oikeastaan puoliksi vitsi. Sillä onhan ihan selvää, että puuteri siellä missä ryppyjä on, joka tapauksessa vain korostaa niitä ryppyjä. Niin että olipa siinä sitten neuvo ammattilaiselta, "puuteria silmänympäryksiin". Ja nyt kun on alettu, niin voin selittää vitsiä lisääkin: ymmärrän ihan hyvin miten sekundääri kysymys jokin puuteri vai ei-puuteri on. Mä meikkaan - se on minusta tosi kivaa ja tekee höttöisistä piirteistäni erottuvammat. Mutta ei se nyt jumankekka mikään elämän ja kuoleman kysymys ole.

Ja sitten, vielä viimeiset selitykset elikkäs hangataan nyt ihan puhki: itse tykkään mieluiten olla näkymättömässä asemassa. Mulle miesten katseet on ollet se ja hailee jo pitemmän aikaa (heti kun niiden uutuudenviehätys katosi eli noin sata vuotta sitten), koska geenit on mitä on. Henkisen puoleni olen sen sijaan joutunut ihan itse rakentamaan, pariinkin kertaan, joten laittaisin enemmän painoa sinne suuntaan. "Millainen tyyppi tuo näkymätön Perso on?" Ei niinkus "Onkohan tuo ---- Perso minkä näköinen?"
kirsi kirjoitti 24.10.2005 - 12:27
No voi hemmetti, on ihan sama miksi sitä sanotaan; "näyttää nuoremmalta", "näyttää paremmalta" vai mitä, kun pointti on se, että harottavien kulmakarvojen nyppiminen saa ilmeen erilaiseksi. Että voi olla taas jyystämistä tämä. En tiedä mitä siinä oikeasti tapahtuu, kun kulmakarvat nypitään. Ehkä siinä jotenkin ilme tulee iloisemmaksi, kun kuvittelee että nyt näyttää paljon reippaammalta, ja siksi sitten näyttää paremmalta. Nuoremmalta, jos niin halutaan asia ilmaista.

Yksi asia on kyllä selvä. Minua ei kiinnosta mitä miessukukunta ylipäätään minun kulmakarvoistani tai ilmeestäni ajattelee, joten en jaksa paneutua noihin yllä oleviin kysymyksiin.

Joo, ehkä olen turhamainen kun nypin kulmakarvoja. Ehkä olen turhamainen, kun olen kiinnostunut ylimääräisten kilojen pudotuksesta (siis kysehän ei siinäkään ole tietysti siitä, että hoikempana voi paremmin kuin ylipainoisena vaan siitä että näyttää paremmalta) tai että meikkaan keskimäärin kerran vuodessa, kun on joku niin "tärkeä" meno, että on pakko paklata. Vaan kuka sitäkään itse asiassa käskee. Ei kukaan. Tuntuu vaan, että on kätevämpää joskus kuulua joukkoon kuin jättäytyä joukon ulkopuolelle. On se hauskaakin, kun sille päälle satun.

Ja voi kun nyt tulis joku ja hierois. Vaikka sillä Veloenan mainostamalla valkoapilatuoksulla, jota ei sitäkään saa täältä mistään, vaikka kuinka kyselen! Grrr.
Kirsti kirjoitti 24.10.2005 - 12:29
Perso on muuten aikas hurmaava nimimerkki. Ja hyvät pointit muutenkin.
kirsi kirjoitti 24.10.2005 - 12:32
Ja sitä paitsi kysyit nimenomaan että "ymmärrätkö että jos kaikki ympärillä meikkaavat ja tälläävät, se lisää painetta että itsenkin pitäisi". Vastasin että en ymmärrä. Koska en ymmärrä. Ei ole paineita. Nypin kulmakarvani ihan muusta syystä kuin siitä että ympäristö painostaa. Se on eri asia, josko suoritan nyppimistä tiedostamatta että teen sitä itse asiassa ympäristön painostuksesta johtuen. Jos näin on, en ota asiasta vastuuta.
Kirsti kirjoitti 24.10.2005 - 12:33
Älä nyt hertsaa Ruu, eikä tämä jyystäminen ollut varsinaisesti mitään turhamaisuuden vastustusta. Kyllä kai turhamaisuus istuu jo geeneissä, sitä voi varmaan pitää jonkinlaisena lähtökohtana että ihmiset on turhamaisia, kukin tavallaan ja hyvä niin.
Kirsti kirjoitti 24.10.2005 - 12:35
Siis en kai minä tämmöisiä edes miettisi ellen olisi turhamainen, hyvä ihme sentään.
kirsi kirjoitti 24.10.2005 - 12:37
Ja sitten se, että miksi haluan näyttää paremmalta. Paitsi että on hauskaa näyttää paremmalta kuin oikeasti onkaan, niin on myös mukavaa, kun tietää, että ei näytä seinästä reväistyltä, jolla on suupielet polvissa. Kulmakarvojen nyppiminen auttaa tässä. Kun katse on kirkkaampi, näyttää iloisemmalta. Ja jos näyttää iloisemmalta niin silloin saa monesti samanlaista vastakaikua. Että ihan itsekkäistä syistä..

Mutta nyt lopetan tästä aiheesta. Olen sitä paitsi aivan väärä ihminen väittelemään kauneudenhoidon eduista, koska en oikeasti hoida "kauneuttani" kuin promillen verran hereillä oloajasta.:)
kirsi kirjoitti 24.10.2005 - 12:39
Ja tiedoksi, että tuo "hyvä ihme sentään" ottaa pahasti pattiin juuri, kun olen päässyt muhevaan raakkumiskierteeseen täällä kommentointiosastollasi!
Anonyymi kirjoitti 24.10.2005 - 12:39
No kun evoluutiobiologia ei aikaise nyt suita, niin mites olis antropologia tai kulttuurimaantiede vai mikä lie, mikä tarjoaa tietoa ja vie mut, raakin, pois täältä alastomien katseiden maasta. Näyttäkää mulle maa ja kulttuuri, missä vanhoja naisia arvostetaan, jopa kuunnellaan, niin ostan sinne pelkän menolipun ja pistän matkakassiin naiseuden itsetuntoni viimeiset rippeet ja puhkean kukkaan. Saas nähhä.
Kirsti kirjoitti 24.10.2005 - 12:45
Minulla uhkasi omat kulmakarva jo kokonaan kärventyä tässä ruudun ääressä Ruu, joten oli pakko viskata vähän vettä lieskoihin.

Anonyymille tiedoksi, että noitina ja tietäjinä vanhoille naisille on perinteisesti ollut käyttöä. Löytyisikö jotain kompensaatiota siltä suunnalta?
kirsi kirjoitti 24.10.2005 - 12:47
Monissa alkuperäiskansoissa vanhoja naisia arvostetaan paljon, vaikka olisivatkin jo "seksikkyytensä" "täysin menettäneitä"!:) Esimerkiksi vaihdevuodet eivät vaivaa monien alkuperäiskulttuurien naispuolisia ihmisiä juuri lainkaan vaan asia on useinmiten päinvastoin. Cree-intiaaninaiset saavat alkaa harjoittaa taikoja menopaussi-iässä ja botswananlaisille kung-naisille menopaussi on seksuuaalisen vapautumisen aikaa. Intiassa naiset saavat lisää kunnioitusta, kun tulevat vaihdevuosi-ikään, samoin Indonesiassa. Australian aboriginaalien kulttuurissa vanhoja naisia kunnioitetaan myös, kuten myös vanhoja miehiä.
Anonyymi kirjoitti 24.10.2005 - 13:01

Eikö alkuperäiskansojen arvoista voisi valella suomalaiseen kulttuuriin vanhojen naisten kunnioituksen? Kuka aloittaa? Kiireempi tällä on kuin NATO-keskustelulla. Nyt kun suurten ikäluokkien naiset alkavat muuttua miesten silmissä näkymättömiksi, pelkään sitä huutoa ja kiukkua, mikä kajahtaa ikänaaraiden suista ja katkeruuksista ilmoille, jos asenteet eivät muutu ja sassiin. Toinen vaihtoehto on muuttua noidiksi, mutta kuinka monta noitaa Suomi sietää?
Kirsti kirjoitti 24.10.2005 - 13:57
Suomessa on kyllä pitkät ja vahvat perinteet sille että noitia on ollut liikkeellä paljon. Jotkut ulkomaalaiset taisivat olla sitä mieltä, että kaikki suomalaiset ovat enemmän tai vähemmän noitia.

Mutta siis joo, vanhojen naisten pitäisi varmaan itse ryhtyä kunnioittamaan itseään niin siitä se ehkä lähtisi. Samaa mieltä, tämä on tärkeämpi juttu kuin Nato ;D
Anonyymi kirjoitti 24.10.2005 - 14:10
– Mitä mies eniten pelkää? kysyi keski-ikäinen mies ja vastasi itse, kun ei ollut aikaa arvailla:

– Vihaista vanhaa naista.

Syynkin hän sanoi. Tulee äitee ja sivaltavat sanat mieleen. Miten käy miesten, jos joka neljäs vai peräti kolmas vastaantulija pelottaa? Kyllä mies suojelua tarttee. Ja tuuliviirit.
Kirsti kirjoitti 24.10.2005 - 14:31
Ja kuitenkin vihaiset vanhat naiset voisi niin helpolla sulattaa. Eihän siihen tarvita kuin muutama ystävällinen sana, hiukan ystävällistä huomiota ja jo sulaa kiukku.
Veloena kirjoitti 24.10.2005 - 18:00
"Järkeä ei mielestäni kannata käyttää silloin kun on tosimielessä liikkeellä, mutta tiedän ettei tämä näkemykseni saavuta laajaa kannatusta."

Tiedät? Kuka sitä vastustaa? Etenkin jos järjellä ymmärretään ystävien neuvot, äidin huoli ja yleiset höpöhöpöt tyyliin miehet marsista, naiset venuksesta.

Sitä paitsi eihän järjellä ole rakastumisessa sijaa: rakastetun aivoissa loogisen päättelyn alueet hyrräävät vajaateholla, kuten ystävämme aivotutkimus sen esittää. (Tämänhän me empiirisesti jo tiesimmekin :D )

Niin että jos järkeilylle jää tilaa, ei se silloin ole rakastumista vaan jotain ihan muuta egonpönkitystä. Tietysti rakastuminen kulahtaa, kuten kaikki muukin, ja silloin tarinat käyvät yllättävän tärkeiksi, siinäkin olet oikeassa.

Ah. Rakkaus.
Kirsti kirjoitti 24.10.2005 - 19:58
Niin joo Veloena, ehkä olen taas katsellut liikaa television paritusohjelmia joissa ihmisillä tuntuu olevan jos jonkinlaista ehtoa tulevalle kumppanilleen.
Kirsti kirjoitti 24.10.2005 - 19:59
Joskus seurasin sellaisiakin ihanuuksia kuin Unelmien poikamies ja Unelmien poikamiestyttö. Ah.
Petra kirjoitti 24.10.2005 - 20:19
Eihän järjellä ole rakastumisessa mitään sijaa, järjen aika tulee myöhemmin ja sitä kutsutaan rakastamiseksi.

Rakastuminen ja rakastaminen sekoitetaan.

Rakastunut ei aseta ehtoja, hän ottaa sian säkissä.
Ehtojen asettaminen on mielestäni ominaista heille, jotka kaipaavat vaan sitä rakastumisen tunnetta. He asettavat ehdot rakastumiselle; rakkauden(he luulevat sen olevan rakkautta, kun itse asiassa se on rakastumista) pitää olla sellaista tai tällaista, rakastetun sellainen tai tällainen. Ole sellainen, että edelleen voin olla rakastunut.

Ja kun ehdot eivät toteudu(vaan olisi aika alkaa käyttää järkeä ja rakastua), heivataan pois ja uusi tilalle, koska rakastuminen on niin ihanaa.

Olikohan tässä nyt päätä tai edes häntää, niin pieni tämä kommenttiboksi tällaisell megakommentoijalle.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Kirjoittaja
Totuus on tuolla ulkona
Sivut
Lisätietoja
laskuri

>
Kiitos
SusuPetalille sivupohjasta