Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
24.09.2007 - 12:57
Kustantaja oli käynyt nuuskimassa Kirjatorin tarjontaa ja huomannut Pääministerin morsiamen tulleen myyntiin kahden euron hintaan. Mistä muistinkin, että luin sattumoisin tuon kirjan jo kuukausi sitten.

Kirja kuohutti tunteitani koska entistä selvemmin taas tajusin, että valtakunnan asioista päättävät ihmiset ovat olleet, ovat edelleen ja ilmeisesti tulevat aina olemaan henkisesti aivan järkyttävän keskenkasvuisia. Toisaalta me olemme tietenkin kaikki henkisesti keskenkasvuisia, jopa minä, mutta kun puhutaan ihmisistä joiden kädessä on kansakunnan kohtalo, sitä vain odottaisi kypsempää käytöstä, siitä huolimatta että suurin piirtein kaikki mitä tiedämme historiasta osoittaa, ettei niin ole. Usein juuri kaikki pahimmin luonnevikaiset, itsekkäät pyrkyrit ovat niitä, jotka kohoavat huipulle ja johtavat meitä muita, joten oikeastaan on suuri ihme kun maailma on vielä tämänkin verran kasassa.

Kuronen itse vaikuttaa typerältä selvittäessään ensin miten valtavan riemastunut hän oli kun chattikaveri paljastui pääministeriksi. Hän kuulutti hämmästyttävän havaintonsa kotiväelle ja oli    muutenkin täpinöissään. Sen jälkeen hän yrittää tehdä lukijalle selväksi, ettei kuitenkaan itse asiassa yhtään piitannut chattikaverinsa yhteiskunnallisesta asemasta, vaan kiinnostui Vanhasesta itsestään, tästä Matista joka nyt vain sattui olemaan pääministeri.  Noloa, eikä kovin uskottavaa.

On ihan luonnollista, että Kuronen riemastui tajutessaan, että pääministeri kosiskelee häntä. Minäkin  riemastuisin vastaavassa tilanteessa, vaikken olisi edes etsimässä seurustelukumppania. Vanhanen ei kuulu toivelistani kärkeen, jos nyt mahdollisia seurustelukumppaneita ajatellaan, mutta siis kyllähän se säväyksen tekisi, jos hän toivoisi läheisempää suhdetta minuun, varmaan kilauttaisin kotiin ja kavereille.

Kurosen kirja kuohuttaa myös siksi, että se osoittaa luokkayhteiskunnan olevan edelleen täällä. Kuronen ja Vanhanen ovat eri maailmoista. Ennen vanhaan Vanhasen kaltaiset kaverit saivat ilman seuraamuksia poimia Kurosen kaltaisia piikatyttöjä petiään lämmittämään, nykyään siitä voi jäädä kiinni ja saada paljon seliteltävää. Kirjan paras anti on siinä, että se muistuttaa meitä ihmisen raadollisuudesta. Toivottavasti myös omastamme.

Sylvi kirjoitti 24.09.2007 - 16:50
Tämäpä mielenkiintoinen puheenvuoro, kiitos.
Celia kirjoitti 24.09.2007 - 16:51
Joo, on Suomessa olemassa sosiaaliluokkia, vaikka ei onneksi ihan niin räikeinä kuin aikoinaan.

Tämä nimeltä mainitsemasi tapaus on kaikin puolin aika surullinen. Siitä on sanottukin niin paljon, että en taida keksiä mitään omaperäistä.

Haastoin sinut. Pääset taas kokeilemaan kameraasi :)

Fredrika kirjoitti 24.09.2007 - 17:43
Olen kuullut sellaisenkin väitteen, että ankara pyrkiminen vie melkein mihin vain mitä tarpeeksi kovasti tahtoo. Epäilemättä siis politiikan huipulle myös. Siltä pohjalta voisi ihmetellä, onko politiikka sellaista puuhaa, ettei sitä muunlainen kuin jossain määrin keskenkasvuinen tyyppi edes voisi haluta.
Kirsti kirjoitti 24.09.2007 - 18:35
Ole hyvä Sylvi;-)

Oho, kiitos haasteesta Celia. Ja joo, aika paljon on sanottu, ehkä kaikki tästä aiheesta.

Fredrika, olen taipuvainen ajattelemaan tuolla tavalla, mutta kaipa niitä on sellaisiakin, jotka velvollisuudentunnosta pyrkivät johtaviin asemiin. Toivoisin ainakin.
JPK kirjoitti 24.09.2007 - 19:57
Kyvykkäät ihmiset väsyvät matkan varrella näihin itsepäisiin pässeihin. Moni oikeasti asioista kiinnostunut, terävä ihminen jättää politiikan kunnanvaltuustossa vietetyn koeponnistuskauden jälkeen.

Ääliömäiset jäkättäjät perivät maan. Ei niiden kanssa jaksa kukaan täysijärkinen vängätä, näin se vaan on.
Taru kirjoitti 24.09.2007 - 22:43
Voi että sanoit taas asiat osuvasti, JPK!
Kirsti kirjoitti 24.09.2007 - 22:50
No ollaanpa sitä nyt taas niin pessimistiä, niin pessimistiä. Mutta kukapa ei.
ruu kirjoitti 25.09.2007 - 00:32
Hirmu terkka (tarkka ja terävä, keksin sanan just nyte :) postaus, kuomaseni.
ruu kirjoitti 25.09.2007 - 00:36
Niinhän ne sanoo, että vakka kantensa valitsee elikä ei se Vanhanen sua liehittelis. Tämähän on sitten kohteliaisuus tietnkin.
Täytyy kyllä sanoa, että jos Vanhanen liehittelis mua niin mä en kyllä ilkeis kertoa kenellekään. Nolottais niin paljon. Tai no- ehkä mä polkaksi panisin, mutta siinä se sitten oliskin.:)

Kirsti kirjoitti 25.09.2007 - 09:35
Niin, sitä mä just tarkoitin, että kyllähän se kuohuttaisi jollakin tavalla, vaikka ei edes olisi kiinnostunut toisesta. Oli se sitten noloutta tai innostusta, niin jollakin tavalla sitä varmaan haluaisi purkaa jos pääministeri ilmestyisi ovelle kukkapuska kourassa.
Terhi kirjoitti 25.09.2007 - 10:31
Puhumattakaan siitä, että illastaisi uuniperunoita mr pääministerin kanssa... :0) Bloggaisin anonyyminä, mutta en kehtaisi kertoa kavereille!
Blogisisko kirjoitti 25.09.2007 - 11:06
Olen kirjoittanut tämän blogin kommenteissa jo aikaisemmin:

Jos Susan Kuronen olisi kuuluisan kirjailijan/taiteilijan/poliitikon tytär, jonkun kulttuurihenkilön ex-vaimo tai rakastajatar tai varallisuutensa, historiansa tai poliittisen arvonsa vuoksi merkittävän suvun jäsen yleensä, olisiko suhtautuminen häneen toinen?

Suomi on edelleen luokkayhteiskunta. Puolue ei siihen vaikuta, vaan perinne. Hyvä Kirsti, puheet "piikatytöistä" ovat myös luokkayhteiskuntaa, ne eivät kuulu demokratiaan.

Suurin osa meistä suomalaisista on palveluammateissa, varsinkin poliitikot. Jos he eivät sitä tajua, ovat asiat huonosti

Mutta arvostammeko me kirjailijatkaan entisajan tai nykyajan palveluammateissa olevia?

Myös kieli voi olla jäännettä luokkayhteiskunnasta, huonoa traditiota.


Kirsti kirjoitti 25.09.2007 - 11:28
Hyvä Blogisisko, puhuessani piikatytöistä, viittasin tietenkin siihen aikaan jolloin piikatytöt olivat piikatyttöjä ja isäntiensä noin vain otettavissa ja käytettävissä ja poisheitettävissä. Kyllä mielestäni kannattaa nykyisessä demokratiassakin muistaa, ettei tämä aika aika niin kaukana ole, ja kuten Vanhasen tapa kohdella Kurosta osoittaa, se on itse asiassa läsnä edelleen.
Blogisisko kirjoitti 25.09.2007 - 12:26
Kirsti,

mutta miksi nimittää Susanna Kurosta "piikatytöksi"?

Ja - eivät palvelijat ole olleet "noin vain otettavissa" enää muutamaan vuosisataan. Tuo myytti pitäisi kumota. Se on vain herraskaisten mieskirjailijoiden unelmia, jotka on otettu faktoiksi. Ja palvelijakin saattoi olla aloitteentekijä.

Jos joku on "noin vain otettavissa", se on nykyajan suomalainen nainen. Monet miespuoliset maahanmuuttajat ja turistit sanovatkin, että Suomessa on hyvä olla, kun täällä saa seksiä ilmaiseksi.

Naiset antavat narrata itseään entistä enemmän seksuaalisen vapauden nimissä. Kuka siinä voittaa? Mies. Mies voi liidellä kukasta kukkaan ja jättää taakseen särkyneitä sydämiä ja onnettomia lapsia paljon helpommin kuin ennen. Häntä jopa ihaillaan.




.
Blogisisko kirjoitti 25.09.2007 - 12:45
Kuronen taitaa olla ammatiltaan kokki. Käsittääkseni kokin ammatti on erittäin suosittu nuorten keskuudessa. Se on arvostettu ammatti.


Liisa E kirjoitti 25.09.2007 - 12:54
isoisoisäni ä i t i kävi vähän vieraissa iloittelemassa 1800-luvun loppupuolella kun oma mies oli päästään sekaisin ja myös väkivaltainen kaveri. tuon syrjähypyn seurauksena syntyi isoisoisäni, joka poikkesi sisaruksistaan ulkonäöltään tummine kiharoineen ja mustine silmineen. tämä 'syrjähyppy-geeni' on antanut sittemin väriä jälkipolvienkin ulkonäköön.

että, kyllä naisetkin osaavat liidellä ... iloisesti.
Kirsti kirjoitti 25.09.2007 - 13:33
Blogisisko, luettuani Kurosen kirjan, tulin siihen tulokseen, että kirja osoittaa luokkayhteiskunnan olevan edelleen täällä. Kuronen ja pääministeri Vanhanen olivat täysin epätasa-arvoinen pari. Vanhasella oli rahat ja asema ja valta ja henkinen pääoma, Kurosesta ei kirjan perusteella ole hänelle vastusta, he eivät ole tasa-arvoiset, oli Kuronen sitten mikä kokki hyvänsä. Kurosen olisi pitänyt hankkia tarinalleen haamukirjoittaja, joka olisi siivonnut tämän epätasa-arvon piiloon.

Liisa, hyvä että joskus on noinkin päin, vaikka yleisempää on, että yksinhuoltajaäidit saivat kantaa huonon naisen leimaa ja heidän lapsensakin olivat yhteisössä hyljeksittyjä, ei kai tätä nyt erikseen täydy todistella, vaikka nykyään onkin se ja sama syntyvätkö lapset avioliitossa vai sen ulkopuolella.
Liisa E kirjoitti 25.09.2007 - 13:57
~ Tottakai luokkayhteiskunta on olemassa, onhan maassamme joidenkin arvioiden mukaan ja laskutavasta riippuen 250.000 -400.000 köyhyysrajalla elävää. Miksi sellainen asia tulisi piilottaa? Sosiaaliset erothan vain kiihdyttävät kasvuaan. Kuronen ja Vanhanen olivat taloudellisesti eriarvoinen pari, mutta heidät erotti varmaan muutkin seikat sillä niitäkin pariskuntia on, jotka voivat olla ihan onnellisia vaikka olisivatkin talouspuolella eriarvoisia. Ikävintä ja traagisinta tuossa tarinassa on se, että naisesta tehdään uhri. Nainen uhriutetaan.

~ Perherakenne on kyllä nykypäivänä aika monennäköinen jo ja harvinaisempaa on se mies-nainen-yhteiset-lapset yksikkö. Vaikka pitävätkin suurinta meteliä itsestään.
Kirsti kirjoitti 25.09.2007 - 14:58
Niin, taloudellinen epätasarvo ei varmaankaan ole edes se kohtalokkain. Voisin hyvin kuvitella, että joku köyhä taiteilija tai apurahatutkija voisi antaa Vanhaselle ihan kelpo vastuksen. Kurosella tällaista henkistä pääomaa ei ainakaan tuon kirjan perusteella ole. Nimenomaan siksi he painivat aivan eri sarjassa.
Blogisisko kirjoitti 25.09.2007 - 15:26
Jospa edes me kohtelisimme Kurosta ja Vanhasta tasa-arvoisesti riippumatta heidän yhteiskunnallisesta asemastaan.

Hehän muuten tekivät sitä, mitä nykyään ihaillaan: liitelivät iloisesti!

Liisalle,

jotkut miehet ja naiset jättävät pahaa jälkeä liitelyllään, ja toisten avioliiton rikkomista ei pidetä edes minään pahana.

Kuka kärsiikään eniten? Lapsi. Lapsia ei oikeastaan kukaan ota huomioon. Lapselle vanhempien avioero on kovempi asia kuin vanhempien kuolema. Näin kertoi eräs englantilainen sanomalehti tehdystä tutkimuksesta. Etusivullaan.

Kuka aikuinen rupeaisi esimerkiksi muuttamaan kotia vuoroviikoin niin kuin avioerolapsi? Olen kuullut yhdestä (!) kanadalaisesta pariskunnasta, joka erottuaan antoi lasten jäädä entiseen kotiin ja kävi asumassa siellä vuoroviikoin isä vuoroviikoin äiti. En tiedä, kuinka kauan he jaksoivat. Lasten pitää vaan jaksaa.


Liisa kirjoitti 25.09.2007 - 16:05
blogisisko:
on pakko sanoa tähän lyhyesti: kokemusta asiasta on. lapset kärsivät eniten perhehelveteistä, joita yritetään pitää pystyssä hinnalla millä hyvänsä. jos jatkuvassa sotatilassa olevat aikuiset älyävät erota, se rauhoittaa usein (ei aina tietenkään) myös lapsen elämää.
Blogisisko kirjoitti 25.09.2007 - 21:12
Liisa,
olen ihan samaa mieltä siitä, että on tilanteita, joissa avioero on paras ratkaisu kaikkien kannalta. Näin on jos on esimerkiksi alkoholismia, väkivaltaisuutta ja jatkuvaa uskottomuutta. Mutta sittenkin avioero on raskas asia varsinkin perheen lapsille. He tarvitsevat sukulaisten ja ystävien tukea.

Mutta tuskin kukaan kieltää sitä tosiasiaa, että yhteiskunnassamme on hyvin pinnallinen suhtautuminen seksiin, rakkauteen ja avioliittoon. Se ei lisää onnellisuutta.



Liisa  kirjoitti 25.09.2007 - 22:00
njaah. njooh. voihan sitä myös olla kovin pinnallinen suhde ystävyyteen. ystäväperhe saattaa kuitenkin olla mikropölyn näköinen, mutta makrokosmoksen kaltainen.
Keu kirjoitti 26.09.2007 - 00:38
Öhöm. Suomi ei suinkaan ole ollut luokkayhteiskunta pitkään aikaan, mutta on jälleen sellaiseksi EU:n ja globalisaation yms. ansiosta muuttumassa ehkä taas. Eräs entisajan aatelisiin verrattava luokka on nykyään julkkis, joihin Kuronenkin nyt vielä jossain määrin kuuluu, joten jos hän nyt alkaa suhteen vaikkapa Niinistön kanssa (ko. herrathan harrastavat yhteisiä naisia) niin hän lienee aivan tasa-arvoinen yms. mitä ihmettä sillä sitten tarkoitettaneenkin tällä kertaa. Mitä sitten tulee piikoihin ja isäntiin, niin tosiaan Päätalollakin on Mantan henkilöhahmossa tällainen piika todisteena, mutta se on vähän eri juttu, kun Vanhanen ei ollut Kurosen työnantaja tai pomo kumminkaan.
Blogisisko kirjoitti 26.09.2007 - 09:26
KEU,
hauska tuo havaintosi siitä, kuka on nykyajan "aatelinen". Ihailtua "raha-aatelistoa" ovat varsinkin kansainväliset popmuusikot ja filmitähdet, joiden suunnattomia tuloja ei arvostella. Miksiköhän? Ainoa jota arvosteltiin "kaupallisuudesta" oli klassisen musiikin suuri lahjakkuus Pavarotti.

Kirjailijan pitäisi olla joko julkkis tai julkkiksen ex-vaimo, tyttöystävä, ex-tyttöystävä, taistolaissukua, näkyvästi ulkomaalaista syntyperää jne tullakseen huomioiduksi.

Vielä pieni kommentti: Mitä materiaalia hömpänhelmiin ja komedioihin ovatkaan maamme julkkisten seurustelutoilaukset!

Kirsti kirjoitti 26.09.2007 - 13:07
Keu, osa julkkiksista vertautuu kyllä mielestäni lähinnä hovinarreihin ja siihen kastiin on joutunut Kuronen ynnä muut salarakkaat. Ja niin, ehkä Vanhanen ei ollut Kurosen työnantaja, mutta muistaakseni hän auttoi tätä pitopalveluyrityksen perustamisessa, mistä Kurosella toki oli syytä kiitollisuuteen.

Niinpä, Blogisisko.
Muskeli-Netta kirjoitti 26.09.2007 - 16:40
Kuinkas sinä Blogisisko niin palavasti tartuit tuohon Kirstin piikatyttö-heittoon ja itse lankeat iänkaikkiseen uskomukseen, että vain mies voi nauttia irtoseksistä? Ei siinä välttämättä narrata kumpaakaan sukupuolta. Aika yksioikoista on väittää, että naisella se sydän pärskähten särkyy ja mies "tuo roisto" vaan porskuttaa. Onnettomien lasten ehkäisyvälineitäkin on viimeiset 35 vuotta ollut aika hyvin saatavissa. Että kukin menköön oman etikkansa, moraalinsa ja halujensa mukaan - ja antakoon muiden mennä!

Muskeli-Netta kirjoitti 26.09.2007 - 16:43
... Niin ja pitäis tietysti olla "etiikkansa".

Suutuin niin Blogisiskolle, että ainakin yksi i jäi lyömättä viestiin :-)
Liisa E kirjoitti 26.09.2007 - 18:17
muskeli-netta:
minustakaan elämä ei ole aina niin stereotyyppistä kuin meille uskotellaan. käsi ylös, kuinka moni tiesi lapsena yhtään mitään vanhempiensa seksielämästä? ja oliko heillä parisuhteen ulkopuolisia suhteita. en minä ainakaan viisivuotiaana tajunnut näistä asioista yhtään mitään.

blogisisko:
pinnallinen suhtautuminen toisiin ihmisiin välittyy pinnallisten tarinoiden kautta. viihde osaa ja välittää tämän kokijoille hyvin. onnellinen elämä?
Muskeli-Netta kirjoitti 26.09.2007 - 21:48
Liisa E: Niinpä niin. Jos vaikka ajatellaan sitä esiäitiäsi (mikä mainio tarina!), niin eipä mahdu stereotyyppiin, vaikka tuskin oli ainut laatuaan maamme historiassa. Joskus (nämä pienessä populaatiossa hyödylliset) "hairahdukset" jäävät yksinkertaisesti huomaamatta, jos siemenenluovuttaja ei ulkonäöllisesti kovin selkeästi poikkea virallisesta puolisosta. Enemmän kuin piikalikoiksi nimittely minua kyllä pöyristyttää tuo Blogisiskon "Monet miespuoliset maahanmuuttajat ja turistit sanovatkin, että Suomessa on hyvä olla, kun täällä saa seksiä ilmaiseksi". Niin saa, puolin ja toisin. Sekö olisi parempi, jos suomalaisen naisen pitäisi taas valikoitua joko sellaiseksi, joka on "tarkka tavarastaan" tai sitten antaa vain rahaa/muuta hyödykettä vastaan? Argh! Mainittakoon Blogisiskolle ja muille, että itse en ole liihotellut sitten 1990-luvun alun, ja saman ukon kanssa vällyihin menen jo varmaankin 15:ttä vuotta, mutta en usko enkä edelytä että sama onnistuisi kaikilta.
Kirsti kirjoitti 26.09.2007 - 22:59
Mainiot jälkiryöpsytykset tästä postauksesta. Kiitokset!
Salla kirjoitti 27.09.2007 - 08:41
Muskeli-Netta osui niin asian ytimeen näillä sanoilla:

"Sekö olisi parempi, jos suomalaisen naisen pitäisi taas valikoitua joko sellaiseksi, joka on "tarkka tavarastaan" tai sitten antaa vain rahaa/muuta hyödykettä vastaan?"

Loistava kiteytys! ;)
Liisa E kirjoitti 27.09.2007 - 09:33
muskeli-netta toisiaankin kiteytti suomalaiseen naiseen kohdistuvat mielikuvat. tätä pientä populaatiota täällä pohjoisessa ovat onneksi geneettisesti sekoittaneet sukupolvien saatossa vieraat ja ulkomaalaiset ja toisen kulttuurisen perimän omaavat. liian sisäsiittoiset suvut eivät säily terveinä.

tosiasiassa etenkin rannikkoseuduilla, satamakaupungeissa ja niiden tuntumassa on läpi vuosisatojen sekoitettu tätä geneettistä pakkaa lemmenöitä viettämällä. hyvä niin.
Blogisisko kirjoitti 27.09.2007 - 09:42
Hyvät vihaiset naiset, jospa siirtäisitte hetkeksi huomion oman napanne alapuolelta ympäristöönne, varsinkin yhteiskunnan heikoimpiin eli lapsiin. Eikö olisi jo lastenoikeuksien vuoro? Suomessa asuvat länsimaiden onnettomimmat lapset.

Ja "piioittelu" on kielellä sortamista kuten toisen nimittely ihonvärin tai kansallisuuden vuoksi. Se on myös seksismiä, sillä eihän sana 'renki' sana ole samalla tavalla halventava. Ennenhän sekä 'piika' että 'renki' olivat tavallisia ammattien nimiä.

Blogisisko kirjoitti 27.09.2007 - 09:45
Ja miehet, he kirjoittavat nykyään kauniimmin rakkaudesta kuin naiset. Miksi on näin?

http://blogisisko.blogspot.com/2007/03/miehet-kirjoittavat-kauniisti.html
Liisa E kirjoitti 27.09.2007 - 10:59
on totta, että tämän päivän lasten ja nuorten elämä on hyvin toisenlaista kuin meidän aikuisten lapsuus. väite, että suomalaislapset olisivat maapallon onnettomampia ja surkeimpia vaatisi vähän tarkennusta minulle ennekuin uskoisin.

blogisisko:
ero toisesta vanhemmasta on (ei sentään kuolemaan verrattavissa) elämänmuutos, josta useimmat lapset selviävät oikein hyvin. tietenkin oli surullista, kun omat vanhempani erosivat, mutta elämä jatkui ja rakentui uusi elämä. sellaiset aikuiset koin ahdistavina tunkeilijoita, jotka lähestyivät minua hokemalla: kyllä sinusta nyt varmaan tuntuu siltä ja tältä ja tuolta sekä säälittelivät ja voivottelivat yksihuoltaja perheessä elävää lasta.

hyvin varhain tulin tietoiseksi aikuisista, jotka 'kaappaavat' lapsen tarinan ja käyttävät sitä hyväkseen omien tunteidensa käsittelyyn. silloin tarinasta tulee aikuisen tarina ei sen lapsen.

Kirsti kirjoitti 27.09.2007 - 11:21
Jaahas, täällä jälkiselvittely jatkuu. Mainiota.

Siitä onko piiaksi kutsuminen kielellä sortamista, minulla on kyllä vähän eri näkemys kuin Blogisiskolla. Mutta me tietysti elämme kulttuurissa, jossa yleisesti ajatellaan että kun ikävälle asialle annetaan kauniimpi nimi, ongelma poistuu.

Minä haluaisin, että eläisimme ihan oikeasti tasa-arvoisessa maailmassa, mutta minun käsittääksemme niin ei ole asian laita. Tapaus Kurosessa näkyy kiinnostavasti epätasa-arvon eräs puoli, se että hän on julkisuudessa ei tee hänestä tasavahvaa paria esim. Vanhaselle. Oikeastaan ajattelen nyt, että Kurosen tilitys on sydäntä raastava, koska se osoittaa että vaikka peruskoulu periaatteessa huolehtii tietystä sivistystasosta, niin eipä sillä vielä pitkälle pötkitä. Mutta luku ja kirjoitustaito Kurosella on, sekin on hieno asia. On maita jossa tämäkään ei ole itsestään selvyys ja kun oikeistotuulet saavat rauhassa puhaltaa, niin eipä se kohta ole itsestään selvyys Suomessakaan.
Blogisisko kirjoitti 27.09.2007 - 11:28
"Ajankohtaisromanssien varjoon jää helposti se, että rakkaus ei ole leikin asia. Yksilön elämänkaaressa se on usein elämän ja kuoleman kysymys" kuten Jari Ehrnroth kirjoitti jokin aika sitten Hesarissa.

Kirsti kirjoittaa tuolla tekstissä, että (Kurosen)
"kirjan paras anti on siinä, että se muistuttaa meitä ihmisen raadollisuudesta. Toivottavasti myös omastamme."

Kukaan meistä ei ole täydellinen, mutta meiltä voidaan vaatia hyvää tahtoa toista ihmistä kohtaan, sitä ettemme vahingoita muita omalla itsekkyydellämme. Meidän kaikkien tulisi suojella ainakin lapsia.







Hannele M.  kirjoitti 27.09.2007 - 12:40
Täytyy sanoa, että nauroin kuollakseni lukiessani miten Kirsti reagoisit, jos chattikaverisi olisikin pääministeri. Itse vuoden eroni jälkeen chatissa pörränneenä tiedän mitä kuhinoita ja kihelmöintiä se aiheuttaa. Kuronenkin on jo varmaan seestynyt ja viisastunut kuten minä, toivon ainakin,
Kaisa kirjoitti 27.09.2007 - 16:36
En tiedä pitäisikö, mutta en voi olla tarttumatta tuohon piika-sanaan minäkin. Museon rooliopastuksissa olen yleensä piika, ja ihan tavallisestikin tapahtumissa museolla korjaan hanakasti "piika min'oon", jos emännäksi puhutellaan. Hyvä piika on saavuttanut asemansa taidollaan, toisin kuin huono emäntä! Se ei ole muuttunut miksikään.
Muskeli-Netta kirjoitti 27.09.2007 - 18:07
Rakas Blogisisko. Olen täsmälleen samaa mieltä siitä, että meidän tulee osoittaa hyvää tahtoa toisia ihmisiä kohtaan ja olla vahingoittamatta muita omalla itsekkyydellämme. Lapsia suojelemme mielestämme parhaiten niin, että kunnioitamme heitä, annamme heille tolkuttomasti rakkautta ja sopivasti rajoituksia ja koetamme kasvattaa heistä aikuisia, joilla on niin hyvä itsetunto, ettei sitä tarvitse pönkittää muita polkemalla. Aivan kuten Liisa E:kin, epäilen tutkimusta, jonka mukaan Suomessa asuisivat länsieuroopan onnettomimmat lapset. Onnettomia on varmasti, ja eräät varmasti onnettomia siksi, että vanhemmat jatkavat yhdessä "lasten takia", vaikka kyseessä on veruke omalle kyvyttömyydelle myöntää tosiasioita. Anteeksi, nyt täytyy mennä, lapset kutsuvat...
Kirsti kirjoitti 27.09.2007 - 21:10
Hyvä että olet seestynyt Hannele, yritän seurata esimerkkiäsi;-)

Kaisa, valitettavasti kaikki piiat eivät olleet hyviä piikoja eivätkä päätyneet piioiksi omasta tahdostaan.

Kiitos keskustelijoille!
louis vuitton kirjoitti 17.09.2009 - 08:27
Yep what.s good for the goose is good for the gander. Great idea.
eyeglasses kirjoitti 30.10.2009 - 09:48
what.s good for the goose is good for the gander
tattoo supply kirjoitti 26.08.2010 - 06:02
Beckham, the couple attended the London interlocking fingers to a party with reporters a photograph of the left forearm in David Beckham, has a strange tattoo patterns, according to his interpretation, which is a Hindi, literally no meaning, but it Tattoo Machine may make great Pinyin: the original spelling of these four were Indian words vi, cto, ri, a, is the wife's name together, understand? This is responsible for Beckham, "surgeon", and still is his Queen tattoo LouisMolloy, learned that David Beckham's back angel pattern and Brooklyn words are from his are mine, and more artistes are so-called mature work, he couples both naturally confident it! However, according to experts, Beckham arm six-inch tattoo - Hindi "Victoria" wrong Stainless Steel Tips, and become a "Vihctoria"! British Association of India and a Hindi text editor Padmesh Gupta said: "That is definitely not David Beckham tattoos Hindi experts. Hindi 'Victoria (Victoria)' no 'h'." This tattoo The author is Louis Molloy, previously, he also lines the back of David Beckham in his son Brooklyn's name and a guardian angel.
Office 2010 kirjoitti 30.03.2011 - 06:18
Microsoft Office is so great!
Office 2010 –save your time and save your money.
The invention of Microsoft Office 2010 is a big change of the world.
Office 2007 is so powerful.
Microsoft Office 2007 is my love!
Office 2010 key is for you now!
Office 2010 download is available now!
Microsoft outlook 2010 is convenient!
Outlook 2010 is powerfull.
roll forming machine kirjoitti 30.07.2011 - 06:19
Manufactures roll forming machines in variety of configurations, as well as decoilers and cutoff equipment. Units can be customized to requirements.
roll forming machines,
roll forming machine,
roll former,
Cherly Parent kirjoitti 18.05.2012 - 08:34
Kurosen kirja kuohuttaa myös siksi, että se osoittaa luokkayhteiskunnan olevan edelleen täällä.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code
Kirjoittaja
Totuus on tuolla ulkona
Sivut
Lisätietoja
laskuri

>
Kiitos
SusuPetalille sivupohjasta